۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

۴۱۹ مرکز بازتوانی معتادان در مازندران فعالیت دارند

۴۱۹ مرکز بازتوانی معتادان در مازندران فعالیت دارند

ساری - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: ۴۱۹ مرکز بازتوانی و اقامتی بهبود و ترک اعتیاد در استان فعالیت می کنند که باید برای کاهش آسیب ها تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری پیش ازظهر دوشنبه در جلسه کمیته درمان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از همه ظرفیت‌های درمانی برای کاهش آسیب‌های اعتیاد استفاده شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از ارائه داروهای آگونیست به افراد معتاد کاهش آسیب‌ها و تلاش برای جلوگیری از مصرف مواد صنعتی و پرخطر است.

وی افراد تحت پوشش مراکز درمان وابستگی به مواد با داروی آگونیست را بیش از ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این راستا ۴۱۹ مرکز در استان فعالیت می‌کنند که متادون، بوپر نورفین و اُپیوم را در اختیار افراد معتاد قرار می‌دهند.

مظفری بر تقویت فعالیت مراکز DIC برای کاهش آسیب‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر تاکید وگفت : افزایش مرگ و میر ناشی ازمصرف مواد مخدر و محرکه، افزایش زندانیان ناشی از جرایم مرتبط با مواد مخدر و افزایش نرخ شیوع مواد مخدر، کاهش سن اعتیاد و کشف بیش از ۹۵۰ تن انواع مخدر در سال ۹۸ در کشور برای همه مسئولان و مردم هشداری است تا مسئله و معضل مواد مخدر را جدی بگیرند و برای مقابله با این منکر بزرگ قرن ۲۱ با برنامه وارد میدان شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران همچنین در مورد ضرورت بازگشایی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی و مراکز اجتماع درمان مدار گفت: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا باید به آسیب‌های جدی مواد مخدر و اعتیاد پرداخته شود.

کد خبر 4950155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha