۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳

استاندار مرکزی:

مرمت بازار تاریخی اراک نیازمند تامین اعتبار است

مرمت بازار تاریخی اراک نیازمند تامین اعتبار است

اراک- استاندار مرکزی از تامین اعتبار لازم برای مرمت پروژه بازار تاریخی اراک، از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی آقازاده در خصوص دیدار با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: بنای بازار تاریخی اراک تا کنون آسیب‌های بسیاری دیده و بخش‌های بسیاری از این بنای تاریخی به خصوص سراها و کاروان‌سراهای آن در معرض تخریب قرار دارد، بنابراین پیش از تخریب این بنا باید برای حفظ و حراست آن اقدام شود.

به گفته استاندار مرکزی، بازار تاریخی اراک به دلیل داشتن چندین متولی و از طرفی همراهی نکردن کسبه، آسیب‌های متعددی را متحمل شده که نیاز است وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این راستا برنامه هدفمند اتخاذ کند.

آقازاده با اشاره به برآورد اعتبار مورد نیاز مرمت کامل بازار تاریخی اراک از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: انتظار می‌رود، این وزارتخانه نسبت به تأمین این پروژه اقدام کند.

وی گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های گردشگری مهمی را در خود جای داده که با معرفی آنها علاوه بر جذب گردشگر، گامی در راستای ایجاد اشتغال ایجاد می‌شود.

کد خبر 4951474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 0
      جناب استاندا خواهش مزکنم جلویشان را بگیرید اینها برنامه دارن بخدای لاشریک فردا چهار سوق خراب بشه بازار مثل دومینو میریزه