۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

موضوع فرهنگ و هنر در شاخه معماری باید مورد توجه قرار گیرد

موضوع فرهنگ و هنر در شاخه معماری باید مورد توجه قرار گیرد

رشت- رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه فعالیت ها و زیرساخت ها هنری و فرهنگی، گفت: موضوع فرهنگ و هنر در شاخه معماری باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیا مالی ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نگارخانه ضیاپور در انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مواردی که در مجلس شورای اسلامی و توسط همه نمایندگان استان در دستور کار است، اختصاص سهم بیشتری از بودجه‌های کشور برای احداث بناها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرهای کوچک است.

احمد دنیامالی با اشاره به اینکه همه شهرهای گیلان در فرهنگ و هنر از جمله ادبیات، صنایع دستی، معماری و هنرهای تجسمی سابقه ویژه ای دارند، افزود: بندرانزلی تاریخچه درخشانی در فرهنگ و هنر دارد و وجود هنرمندان شایسته و شاخص در این شهر ساحلی از دیرباز تاکنون زبانزد بوده و به همین دلیل در گام اول نگارخانه استاد «جلیل ضیا پور»، پدر نقاشی مدرن ایران در انزلی با تلاش همگان به بهره برداری رسید.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع فرهنگ و هنر در شاخه معماری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از مواردی که شهروندان انزلی درباره آن به حق گلایه مند هستند عدم ساماندهی میدان اصلی بندرانزلی است.

وی ادامه داد: ابنیه های تاریخی و بد شکل بودن شکل ظاهری ساختمان‌های اطراف این میدان بیش از چند دهه است که مغفول مانده است.

دنیامالی با اشاره به لزوم احداث فرهنگسرا در شهر ساحلی بندرانزلی، ادامه داد: تلاش می‌شود منابع اعتباری بیشتری برای تسریع در ساماندهی این میدان جذب شود.

وی با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در این جلسه موضوع تخصیص بیشتری از بودجه کشور به فرهنگ و هنر مورد تاکید همه نمایندگان بود و باید شهرهای کوچک از این منابع اعتباری تخصیص بیشتری داشته باشند.

کد خبر 4952366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha