۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد؛

به‌صدا درآمدن زنگ خطر شرایط بحرانی کرونا در مرکزی

به‌صدا درآمدن زنگ خطر شرایط بحرانی کرونا در مرکزی

اراک- رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت تداوم عدم رعایت نکات بهداشتی تا ۲ هفته دیگر ایجاد وضعیت بحرانی در استان مرکزی نسبت به این بیماری پیش‌بینی و تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان روز پنج شنبه در آئین رونمایی از کیت تشخیص همزمان ویروس کرونا و آنفولانزا تیپ A و B در اراک، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های کادر درمانی کشور در فصل پاییز و زمستان که با شیوع آنفولانزا انجام کارهای تشخیصی مربوط به کووید ۱۹ هزینه بر خواهد بود و به همین دلیل یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت اختراع کیت تشخیص همزمان شناسایی کرونا و آنفولانزای A و B بود.

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی اراک، آزمایشگاه تخصصی امام رضا (ع) در کنار خدمات ارزنده در طی این ۴ ماه، کارهای پژوهشی خوبی را انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ساخت کیت تشخیص کرونا و آنفولانزایA و B یکی از ۵۴ طرح تحقیقاتی بود که مصوب شد که می‌تواند در یک ساعت و ۲۵ دقیقه نمونه را شناسایی کند. این کیت ساخته شده توسط متخصصان اراکی از لحاظ اقتصادی یک سوم کیت‌های مشابه خارجی واردشده از چن و آلمان است.

وی افزود: این کیت با حمایت شرکت‌های تولید کننده آماده است تا به تولید انبوه برسد و در تلاش هستیم تا پایان پاییز و زمستان از این کیت در کشور استفاده شود. با همکاری پارک علم و فناوری استان و همکاری ۲ شرکت دانش بنیان در کشور آماده تولید این کیت هستیم.

جمالیان افزود: متأسفانه با وجود تعطیلات هفته‌های اخیر شاهد افزایش مسافرت‌های مردم هستیم و از طرفی مراسم عروسی و عزاداری نیز بدون رعایت موارد بهداشتی برگزار می‌شود.

به گفته وی، اگر ویروس کرونا در استان مدیریت شد به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آحاد جامعه بود، اما امروز عدم رعایت پروتکل‌ها را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به اینکه استان مرکزی نسبت به سایر استان‌های همجوار به مرحله بحرانی ویروس کرونا نرسیده است، گفت: در صورت تداوم عدم رعایت نکات بهداشتی تا ۲ هفته دیگر وضعیت بحرانی در استان به وجود می‌آید و تخت‌های بیمارستانی مجدد اشغال می‌شود.

جمالیان عنوان کرد: تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در کل استان تک رقمی شده بود، اما امروز این رقم به ۵۴ نفر رسیده که این میزان رو به افزایش است و شناسایی روزانه ما به ۸۰ نفر در روز رسیده است.

وی گفت: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به کرونا در استان افزایش چشمگیری نداشته و در ۲۴ ساعت گذشته تنها یک مورد فوتی گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ۱۸۵ نفر، بستری شدگان ۵۴ نفر و کل مبتلایان ۲ هزار و ۴۹۷ نفر هستند.

جمالیان ضمن هشدار به مردم استان در خصوص خطر ابتلاء به بیماری کرونا، عنوان کرد: مردم از مسافرت‌های غیرضروری، حضور در برگزاری مراسم عروسی خودداری ورزند یا حداقل مراسم ازدواج را با تعداد کم میهمانان و رعایت اصول بهداشتی برگزار کنند.

کد خبر 4952397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha