۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۵۷

در چهارمحال و بختیاری؛

۳۰۰ بیمار کلیوی از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره مند هستند

۳۰۰ بیمار کلیوی از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره مند هستند

شهرکرد- مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰۰ بیمار کلیوی از خدمات درمانی تامین اجتماعی در این استان بهره مند هستند.

محمود جاوید گفت: هرسال حدود هشتاد میلیارد ریال هزینه بیماران دیالیزی تحت پوشش سازمان می‌شود.

وی گفت: امروزه با شیوع به نسبت بالای بیماری‌های کلیوی درکشور، اقدامات پیشگیرانه از جمله اصلاح شیوه زندگی، بیش از پیش ضرورت دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کلیه‌ها به دلایل مختلف در وضعیت نارسایی و یا مرگ سلولی قرار می‌گیرند و فرد را برای ادامه زندگی محتاج دیالیز و یا پیوند کلیه می‌کنند.

وی گفت: در واقع دیالیز عملیاتی است که جایگزینی برای بسیاری از عملکردهای طبیعی کلیه‌ها است و به افراد این شانس را می‌دهد که بتوانند زندگی را به نحو مطلوبی ادامه دهند که به دو روش همودیالیز و دیالیز صفاقی انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم کلیه هزینه‌های بیماران دیالیزی تحت پوشش بیمه‌ای را برعهده دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ پرونده فعال در درمان غیر مستقیم وجود دارد که در سال ۹۸ در مجموع بیماران جهت انجام دیالیز ۲۳ هزار و۸۳ مورد جلسه مراجعه کرده‌اند که در حدود ۷۲ میلیارد ریال هزینه بر عهده سازمان بوده است.

وی بیان کرد: در درمان مستقیم نیز در حال حاضر ۲۰پ رونده فعال بوده که در سال ۹۸ تعداد دو هزار و ۷۹۸ جلسه دیالیز برای این بیماران انجام شده که بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

کد خبر 4952435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha