۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴

استاندار خراسان جنوبی:

ظرفیت تولید آبزیان در خراسان جنوبی به ۲۵۰۰ تن می رسد

ظرفیت تولید آبزیان در خراسان جنوبی به ۲۵۰۰ تن می رسد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از افزایش ظرفیت تولید آبزیان به دو هزار و ۵۰۰ تن تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمد صادق معتمدیان با اعلام این خبر در حاشیه مراسم افتتاح مزرعه حدواسط پرورش تیلاپیا در قاین بیان کرد: در حال حاضر میزان تولید ماهی و آبزیان در استان یک هزار و ۲۰۰ تن است.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای تحقق شعار سال و به منظور افزایش سهم آبزیان و گوشت سفید در سبد مصرف خانوارها و در نتیجه حفظ سلامت مردم عملیاتی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: بر مبنای اسناد بالادستی صنعت شیلات و آبزی پروری، از سال ۹۸ اقدامات خوبی در زمینه توسعه صنعت شیلات در استان انجام گرفته است.

معتمدیان ادامه داد: خراسان‌جنوبی در شمار ۴ استانی بود که توانست مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را اخذ نماید.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی در همین راستا نخستین مزرعه حدوسط پرورش تیلاپیا را در قاین راه اندازی کرده است.

استاندار خراسان جنوبی از برنامه استان برای تحقق هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای گفت و متذکر شد: ۵۰ هکتار از این مجتمع‌ها برای ایجاد مجتمع‌های شیلات درنظر گرفته شده است.

معتمدیان ادامه داد: اختصاص آب و زمین و پرداخت تسهیلات از جمله برنامه‌های حمایتی استان برای متقاضیان راه اندازی این مجتمع هاست.

وی به پایین بودن سرانه مصرف ماهی در استان اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی می‌تواند با افزایش میزان تولید آبزیان و آموزش خانواده‌ها به اصلاح الگوی مصرف مردم کمک کند.

نخستین مزرعه حد واسط پرورش ماهی استان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت ۱۰ میلیون بچه ماهی در سال امروز در روستای پهنایی شهرستان قاینات به بهره برداری رسید.

کد خبر 4952851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha