۱ تیر ۱۳۹۹، ۸:۴۵

فرماندار شهرستان قروه:

فساد اداری مانع توسعه است/حفر ۱۲ حلقه چاه آب در قروه

فساد اداری مانع توسعه است/حفر ۱۲ حلقه چاه آب در قروه

قروه- فرماندار قروه با بیان اینکه فساد اداری یکی از موانع توسعه محسوب می شود، از حفر ۱۲ حلقه چاه در شهرستان در کنار تأکید بر تسریع پروژه انتقال آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین الماسی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان قروه از مدیریت کرونا تا برنامه‌های مرتبط به محور توسعه و جهش تولید در کنار تلاش برای رفع مشکلات شهرستان گفت.

وی در ابتدا به نقش رسانه و خبرنگار در جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه و خبرنگار گروه مهمی در جامعه هستند که در ارتقای دولت نقش داشته و نگهبان و چشم بینای هر دولتی محسوب می‌شوند چرا که مطالبه گر بوده و خواسته‌های مردم را پیگیری می‌کنند.

«الماسی» سپس با اشاره به سیاست‌های کاری خود در مدیریت شهرستان، بیان کرد: سیاست ابتدایی ما بر همکاری و تعامل و دوری از اختلافات و جدل‌های بی فایده و تریبونی بود و در واقع به دنبال گفت و گو و همفکر با افکار مختلف هستیم.

وی از کسب رتبه دوم شهرستان در برگزاری انتخابات در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته یکی از بهترین دوران انتخابات را داشتیم که در آرامش کامل و بدون حاشیه برگزار شد.

کرونا برای مردم عادی نشود

الماسی در ادامه به بحران کرونا و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته پرداخت و گفت: از زمان شیوع کرونا در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفت به طوری که یک هفته قبل از دستور کشوری محدودیت‌ها و موارد قرنطینه در قروه اجرایی شد.

به گفته وی کنترل کرونا به خوبی پیش رفت و همراهی مردم از همه قشر به ویژه اصناف بسیار ارزشمند بود و انتظاری که می‌رفت در تعطیلات نوروز کرونا افزایش یابد، تحقق نیافت.

الماسی از پیک دوم کرونا خبر داد و به وضعیت قرمز قروه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پیک دوم کرونا در قروه شروع شده و این مسئله باعث شده مقداری وضعیت قروه بحرانی شود لذا نظارت‌ها و تدابیر محدودیتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد که شرایط برای مردم نباید عادی شود و پرسنل ادارات و مردم باید از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند چرا که تا زمانی طرح فاصله گذاری آن طور که باید اجرا نشود مهار بیماری امکان پذیر نیست.

بحران آب؛ اصلی‌ترین مشکل قروه

فرماندار قروه در ادامه با اشاره به مشکلات شهرستان، اظهار داشت: بزرگترین و اصلی‌ترین مشکل در قروه باز می‌گردد به بحران آب؛ مشکلی که بسیاری جدی بوده و در حال حاضر تا حدودی کارهایی برای کمبود آب قروه در نظر گرفته شده است.

حسین الماسی از دریافت مجوز برای حفر ۹ حلقه چاه در حوزه روستایی و ۳ حلقه چاه در غرب شهر قروه با تأمین اعتبار از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد که با حفر این چاه‌ها بتوان مشکلات آب شهرستان را برای سه سال آینده تا حدودی رفع کرد و البته نیاز است در روند پروژه انتقال آب به قروه تسریع شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه طرح‌های آبخیز و آبخوان داری بر تقویت منابع آب زیرزمینی تأثیر بسیار دارند از افزایش این طرح‌ها در سطح شهرستان گفت.

پیگیری پروژه‌های عمرانی

الماسی با بیان اینکه ۵۰ پروژه در حال پیگیری است، یادآور شد: راه اندازی دانشکده صنعت و معدن، راه آهن، پروژه انتقال آب، زنجیره فولاد و یکسری طرح‌های راهسازی از جمله مهمترین پروژه‌های مدنظر هستند.

مطابق اظهارات وی راه اندازی پل فیروزآباد یکی از مهمترین برنامه‌های عمرانی است که مشکل ارتباطی مردم این روستا را بعد از سال‌ها حل خواهد کرد. الماسی برای این پل از اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

وی همچنین از راه اندازی دو مجتمع صد رأسی دام سبک در دو شهر دلبران و سریش‌آباد گفت و تصریح کرد: تمامی این پروژه‌ها در راستای توسعه در منطقه بوده و تلاش بر این است تا اعتبارات لازم برای تکمیل آنها تأمین شود.

توسعه همه محور

الماسی در ادامه به حوزه گردشگری پرداخت و گفت: در این حوزه باید بتوان به گونه‌ای کار کرد که تمامی نقاط گردشگری همانند باباگرگر و سراب از بن بست خارج شوند و اقداماتی شود برای جذب گردشگر و درآمد از این مناطق.

وی بر توسعه بخش دامپروری بدون چرا در منطقه و با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، توسعه گلخانه‌ها، ایجاد مشاغل پایدار، رونق شهرک فرآوری سنگ سریش‌آباد برای جلوگیری از خام فروشی، رونق شهرک‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار تأکید کرد.

تأکید بر مبارزه با فساد

الماسی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر مبارزه با فساد اظهار داشت: در هر کجا که فسادی وجود دارد انتظار می‌رود افرادی که وظیفه نظارتی دارند به تمام معنا بررسی کرده و برخورد کنند و مانع ضایع شدن حقوق مردم و بیت المال شوند.

وی با اشاره به تخلفات شهرداری قروه، افزود: جلوی یکسری از نابسامانی‌ها در شهرداری و شورای شهر باید گرفته شود و شورا باید بداند که نماینده شهرداری نیست بلکه نماینده مردم است لذا مانع هر فساد ی باید شد و تا زمانی که فساد اداری رفع نگردد هیچ توسعه‌ای در منطقه رخ نخواهد داد.

کد خبر 4953832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha