۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد

ابهام در وضعیت مدیریت مجموع تفریحی میرزا حسین

ابهام در وضعیت مدیریت مجموع تفریحی میرزا حسین

میرلوحی گفت: اداره مجموعه میرزا حسین به دلایل نامشخص به دفتر شهردار وقت سپرده شده و بار دیگری به دلایل نامعلوم همزمان با تغییر مدیریت شهری به یکی از مراکز نظامی تحویل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران درباره ضرورت مناسب‌سازی فضای ساختمان شورای شهر تهران جهت حضور و مراجعه شهروندان دارای معلولیت اظهار داشت: مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور و زندگی همشهریان معلول و سالمند یکی از اقدامات کلیدی است که در مسیر ادای حق باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: امروز در حاشیه جلسه علنی شورا که شاهد حضور نماینده کمپین پیگیری اجرای قانون معلولان بودیم برخی از نقایص و مشکلات شهروندان دارای معلولیت در دسترسی به ساختمان شورای شهر مطرح شد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت فراهم کردن دسترسی و تردد آسان معلولین به ساختمان شورای شهر گفت: تا کنون کمتر به این موضوع توجه شده در حالی که با توجه به بند ۳ ماده ۸ قانون شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، به شهرداری تهران درباره توجه به ارتقا دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی فضای ساختمان شورای شهر جهت حضور بدون دغدغه معلولین توجه شده است.

وی خطاب به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدوارم با دستور شما در اسرع وقت ساختمان شورای شهر برای حضور معلولین مناسب‌سازی شود.

میرلوحی نیز خطاب به شهردار تهران گفت: بر اساس اطلاعات واصله ۷۰ هکتار زمین مجموع تفریحی میرزا حسین در چارچوب توافق نامه‌ای بین اوقاف و شهرداری تهران به صورت ۹۹ ساله تحویل شده و طبق اسناد مالی موجود ۱۴۱ میلیارد تومان توسط شهرداری در این مجموعه هزینه شده است.

وی افزود: اداره این مجموعه به دلایل نامشخص به دفتر شهردار وقت سپرده شده و بار دیگری به دلایل نامعلوم همزمان با تغییر مدیریت شهری به یکی از مراکز نظامی تحویل داده شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی و قوانین و مقررات موجود از جمله ماده ۱۷۳ برنامه سوم و ماده ۱۲۸ برنامه چهارم و ۲۰۲ برنامه پنجم و با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر خروج ۲۵ پادگان از شهرها و رویه‌های جدید خصوصاً تغییر پادگان ۰۶ به عرصه عمومی انجام فعالیت‌های نظامی در این مجموعه توجیهی ندارد، لذا خواهشمند است اقدامات انجام شده در جهت استرداد این مرکز را جهت اطلاع شورای اسلامی شهر تهران اعلام کنید.

کد خبر 4954437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha