۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱

استاندار تهران:

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بافت فرسوده کلانشهر تهران سکونت دارند

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بافت فرسوده کلانشهر تهران سکونت دارند

تهران- استاندار تهران گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بافت فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی کلان شهر تهران سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر یکشنبه در دومین نشست مشترک با شهرداران استان تهران در سال ۹۹ طی سخنانی اظهار داشت: بیشترین زن سرپرست خانوار نسبت به جمعیت در استان تهران سکونت دارند و این می‌طلبد شهرداران با اتخاذ تدابیری برای تاب آوری شهروندان و اقشار ضعیف تلاش کنند.

محسنی بندپی افزود: هنوز در استان تهران وارد وضعیت قرمز نشدیم و باید با هم افزایی و هماهنگی بتوانیم به شرایط پایدار در این استان برسیم.

استاندار تهران گفت: تهران استان حساس و ویژه ای است و اولویت اصلی استانداری پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است و هرچند متأسفانه در ایام تعطیلات ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران روندی افزایشی دارد.

وی عنوان داشت: در کلان شهر تهران یک و نیم میلیون نفر در سکونت گاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده سکونت دارند که در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده شود چرا که وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست و باید قبل از حادثه چاره اندیشی های لازم صورت بگیرد.

محسنی بندپی با با اشاره به ضرورت آموزش همگانی بیان داشت: در همه زمینه‌ها از جمله مدیریت بحران باید رویکرد پیشگیرانه تقویت شود، تا با ارتقا آگاهی عمومی شرایط لازم برای مواجهه مناسب و به موقع در مواقع بحرانی فراهم شود.

کد خبر 4954444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha