۳ تیر ۱۳۹۹، ۸:۳۳

رئیس بهزیستی جهرم خبرداد:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان در جهرم از نیمه تیرماه

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان در جهرم از نیمه تیرماه

جهرم- رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم از آغاز طرح غربال بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال از ۱۵ تیرماه الی ۱۵ مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط اپیدمی کووید ۱۹ و لزوم اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری از این رو خانواده‌های دارای کودکان ۳ تا ۶ سال با به همراه داشتن شناسنامه کودک خود از تاریخ ۱۵ تیرماه الی ۱۵ مهرماه به مراکز مرکز توانبخشی فاطمه الزهرا، مؤسسه خیریه حاج شکرریز و مراجعه و از سلامت چشم فرزند خود مطمئن شوند.

وی افزود: ضمناً والدین توجه داشته باشند طبق پروتکل‌های بهداشتی در این برنامه استفاده از E چارت ممنوع می‌باشد و غربال بینایی باید صرفاً با دستگاه اپتیک صورت بگیرد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم با توجه به ضرورت انجام غربال بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال، گفت: واحد پیشگیری از معلولیت‌ها اداره بهزیستی شهرستان جهرم با توجه به اهمیت این موضوع این طرح را به جد دنبال می‌کند و از تمام والدین کودکان ۳ تا ۶ سال جهت انجام غربال بینایی دعوت می‌کنیم.

سلمانی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم‌بینایی خفیف تا شدید می‌باشد به طوری که تنبلی چشم یکی از شایع‌ترین علت نابینایی یک چشمی در افراد زیر ۲۰ سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است که بهترین سن برای تشخیص و درمان این بیماری قبل از ۶ سالگی است.

وی در پایان بیان کرد: چشم یکی از بزرگترین نعمت‌هایی است که خداوند مهربان به انسان بخشیده است.

کد خبر 4955443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha