۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۶

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان خوزستان:

۱۴۱۶ پرونده در شورای حفظ بیت المال خوزستان تشکیل شد

۱۴۱۶  پرونده در شورای حفظ بیت المال خوزستان تشکیل شد

اهواز - معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان خوزستان گفت: سال گذشته حدود یک هزار و ۴۱۶ پرونده در شورای حفظ بیت المال خوزستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پورسلیمی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری هفته «قوه قضائیه» اظهار کرد: شورای حفظ بیت المال را در خوزستان داریم که هر دو هفته یک بار در دادگستری مرکز استان تشکیل جلسه می‌دهد؛ جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، سازمان بازرسی، ادارات ثبت و دیگر دستگاه‌ها و نهادها در این جلسات حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه خود دادسراها نیز برای حفظ اراضی منابع طبیعی و ملی فعال هستند، افزود: برای تغییر کاربری‌ها، حفظ اراضی ملی و بررسی دست‌اندازی به اراضی ملی تشکیل جلسه می‌دهیم.

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان خوزستان تصریح کرد: سال گذشته حدود یک هزار و ۴۱۶ پرونده در شورای حفظ بیت المال خوزستان تشکیل شد که از این میان در حوزه تغییر کاربری ۶۳۹ پرونده و در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز ۴۴۲ پرونده تشکیل شده و تعدادی متهم نیز دستگیر شد.

پورسلیمی خبر داد: ۳۵ هکتار میزان اراضی که به دولت در حوزه تغییر کاربری اعاده شد و در مجموع میزان اراضی اعاده شده به دولت دو هزار و ۱۶۶ هکتار بوده که ارزش ریالی مساحت اراضی اعاده شده به دولت یک هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۲۳۱ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۴۹۰ ریال بوده است.

وی عنوان کرد: اقدامات دادسرا و دادگستری قاطعانه است و به هیچ وجه با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی مماشات نمی‌کنیم.

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان خوزستان در پایان یادآور شد: برای دریافت مالیات از پزشکان نیز مکاتباتی داشتیم که حتماً نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب‌های پزشکی انجام شود و در غیر این صورت برخورد قانونی می‌کنیم.

کد خبر 4955846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha