۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر همدان خواستار شد:

حضور قضات دادگستری در جلسات شهرسازی همدان برای جلوگیری از تخلفات

حضور قضات دادگستری در جلسات شهرسازی همدان برای جلوگیری از تخلفات

همدان - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان خواستار حضور قضات دادگستری همدان در جلسات شهرسازی برای جلوگیری از تخلفات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس نورالله زاده پیش از ظهر شنبه در جلسه‌ای با مدیرکل دادگستری استان همدان اظهار کرد: قوه قضائیه به عنوان رکن اساسی نظام، مسئولیت خطیر و حساسی را در راستای پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق عدالت بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از امنیت پایدار و همه‌جانبه کشور مرهون تلاش‌های بی‌شائبه و مستمر مسئولان قضائی است، گفت: حوزه قضائی استان همدان در حوزه تکریم ارباب رجوع و اعتمادسازی بیشتر مردم، موفق عمل کرده است.

وی خواستار حضور قضات دادگستری در جلسات شهرسازی برای جلوگیری از تخلفات شد و گفت: با اشاره به مشکلات حوزه شهرسازی پیشنهاد می‌شود ۲ نفر از قضات که در حوزه قوانین مدیریت‌شهری و شهرسازی تجربه و اطلاعات بیشتری دارند در جلسات این حوزه حضور داشته باشند تا ضمن کمک به مدیریت‌شهری، بخشی از مشکلات شهروندان حل و از تخلفات در این حوزه نیز جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: تحولات اثربخش و ارزشمندی را در قوه قضائی استان، شاهد هستیم که برای عموم مردم کاملاً ملموس است.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر حمایت‌های ویژه دادگستری استان همدان از مدیریت‌شهری به‌ویژه در حوزه پرونده‌های سرمایه‌گذاری، گفت: اقدامات ارزشمند حوزه قضائی استان همدان همراه با کاهش مراجعه به دادگستری، قابل قدردانی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم ضمن انتقاد نسبت به اعمال ضوابط سخت‌گیرانه میراث فرهنگی، گفت: ضوابط میراث فرهنگی در راستای جلوگیری از ارائه مجوز ارتفاع در رینگ‌های نخست و دوم شهر مورد اعتراض شهروندان قرار دارد.

علی فتحی افزود: عدم پوشش رودخانه‌ها به دلیل عدم مشارکت شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز موجب نارضایتی مردم شده است.

وی اظهار کرد: در صورتی که دادگستری همراه با استقلال مالی، بتواند استخدامی بیشتری در حوزه دادیار، بازپرس و قضات داشته باشد می‌تواند روند ورودی و خروجی پرونده‌های قضائی را سرعت ببخشد تا امور مردم نیز سریع‌تر به انجام برسد.

کد خبر 4959556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha