۸ تیر ۱۳۹۹، ۲:۳۷

امام جمعه بوشهر:

تاریخ تجاوز و حملات کشورهای غربی به استان بوشهر تدوین شود

تاریخ تجاوز و حملات کشورهای غربی به استان بوشهر تدوین شود

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ تجاوز و حملات کشورهای غربی به استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی تدوین و چاپ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر شنبه در همایش مجازی بازخوانی جنایات آمریکا در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی باشکوه و درخشان در استقامت در مقابل زورگویان است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین تجاوز و حملات کشورهای غربی به بوشهر در ادوار مختلف تاریخی بیان کرد: در سه دوره مختلف استان بوشهر شاهد تجاوز جهان غرب توسط پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بوده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به آخرین حمله انگلیسی‌ها که منجر به شهادت رئیس‌علی دلواری شد اضافه کرد: در این عرصه تعدادی از مردم شهید شدند و تعدادی هم مفقود و مجروح شدند که باید نسبت به شناسایی این افراد و بازگویی این موضوع اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر آلبوم تاریخی تجاوز حقوق بشر توسط جهان غرب است افزود: استان بوشهر دارای علمای گرانقدری است که در برهه‌های مختلف در مقابل تهاجم دشمنان ایستادگی کرده‌اند.

آیت‌الله صفایی بوشهری از آمریکا به عنوان سمبل و نماد نقض حقوق بشر یاد کرد و ادامه داد: ماهیت آمریکا ضد حقوق بشری است و رفتارهای آمریکا با حقوق بشر منافات دارد.

وی با اشاره به تلاش ابرقدرت‌ها برای مصادره حقوق انسان‌ها در ابعاد سیاسی، نظامی، فنی، اجتماعی، فرهنگی، علم و فناوری افزود: چپاول ثروت‌ها و منابع کشورها از اهداف استعمارگران و استکبار جهانی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به پیشبرد اهداف استعمار فرانو از طریق رسانه و با تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری گفت: بسیاری از فسادهایی که در جهان ایجاد شده در راستای استعمار فرانو توسط آمریکا ایجاد شده است.

کد خبر 4959962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha