۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴

شهردار مشکات مطرح کرد:

لزوم تعیین نشان فرهنگی شهر مشکات به عنوان زیرساخت فرهنگ شهروندی

لزوم تعیین نشان فرهنگی شهر مشکات به عنوان زیرساخت فرهنگ شهروندی

کاشان - شهردار شهر مشکات از توابع شهرستان کاشان گفت: نشان فرهنگی این شهر به عنوان زیرساخت فرهنگ شهری و شهروندی مشکات تعیین می شود.

مجتبی رضازاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر مشکات و قرارگیری در کنار کریدور شمال-جنوب اظهار داشت: لازم است نشان فرهنگی مشکات به عنوان زیرساختی برای توسعه فرهنگ شهری و شهروندی این شهر معین شود.

وی با اشاره به اینکه این نشان سندی فرهنگی و برندی دائمی برای مشکات است، ابراز داشت: شناسایی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی هر شهر می‌تواند نقش مؤثری در برند سازی آن شهر داشته باشد.

شهردار مشکات با بیان اینکه هر اتفاقی در حوزه کالبدی و ایجادی باید دارای زیرساخت فرهنگی و اجتماعی مناسب باشد، تصریح کرد: تعیین یک نشان فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری و همچنین شناخت مردم نسبت به یک شهر یا منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از این نشان فرهنگی در طراحی المان‌ها، نقاشی دیواره‌ها و سایر عناصر زیبایی‌دهنده شهر خاطرنشان کرد: برای نشان فرهنگی این شهر باید به دنبال مضامینی برویم که بیانگر شاخص و ممتاز بودن این شهر بر اساس داشته‌های خود مشکات نسبت به دیگر شهرها باشد.

رضازاده با اشاره به لزوم استفاده از نظرات کارشناسان، خبرگان، فرهیختگان و مردم شهر مشکات برای تعیین نشان فرهنگی این شهر بیان داشت: پس از جمع بندی‌های انجام شده، این نشان در قالب سندی جامع تهیه و تدوین می‌شود تا بتواند در تمام ادوار مدیریت شهری مشکات مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: شناسایی داشته‌ها و عناصر تاریخی و فرهنگی به خصوص با کارکرد گردشگری علاوه بر تثبیت نشان دارای کارکرد توسعه شهر مبتنی بر توسعه توریسم ملی و فراملی است.

کد خبر 4960466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha