۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶

رئیس اداره بهزیستی کاشان خبر داد:

اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان کاشان

اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان کاشان

کاشان - رئیس اداره بهزیستی کاشان از اجرای غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ام البنین متقی نژاد بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته اظهار داشت: با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا در نیمه دوم سال جاری طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال از ۱۵ تیرماه تا پایان مهرماه در کاشان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور جلوگیری از تنبلی چشم کودکان اجرا می‌شود، ابراز داشت: در سال‌های گذشته اجرای این طرح دو ماه به طول می‌انجامید که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدت زمان اجرای این طرح به چهار ماه افزایش یافته است.

رئیس اداره بهزیستی کاشان با بیان اینکه این مدت در استان‌های گرمسیری تا یک ماه قابل افزایش است، تصریح کرد: برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی، غربالگری در سال جاری صرفاً با دستگاه انجام می‌شود و استفاده از چارت E در پایگاه‌های غربالگری ممنوع است.

وی از کاهش مراکز غربالگری در کاشان با توجه به شیوع کرونا خبر داد و بیان داشت: براساس پروتکل‌های اجرایی، غربالگران در صورت داشتن علائم تب، لرز، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علائم سرماخوردگی یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا مجاز به انجام غربال نیستند.

متقی نژاد با اشاره به اینکه انجام غربال توسط غربالگران با سابقه ابتلاء به کوید ۱۹ تا یک ماه بعد از اطلاع ممنوع است، یادآور شد: تنها یکی از والدین مجاز هستند به همراه کودک وارد پایگاه غربالگری شوند.

وی با بیان اینکه تمام مراجعین باید ماسک زده باشند، تاکید کرد: باید از کاور و یا ملحفه یک بار مصرف بر روی صندلی غربالگری کودک استفاده شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشان افزود: هزینه امسال انجام برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در مراکز غیردولتی ۶۶ هزار ریال است.

کد خبر 4960480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha