۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۳

رئیس کل دادگستری استان همدان:

منافع برخی مسئولان با قاچاق کالا گره خورده است

منافع برخی مسئولان با قاچاق کالا گره خورده است

همدان - رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه منافع برخی مسئولان با قاچاق کالا گره خورده است، گفت: اجرای خوب قوانین مانع بزرگی برای جلوگیری از اعمال نفوذ در پرونده‌های قاچاق کالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عدالتخواه ظهر پنج شنبه در مراسم معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه وضعیت کنونی بازار و اقتصاد کشور ناشی از تحریم‌ها و سوءمدیریت ها گفت: با این وجود برای برون رفت از این مشکلات، عمل به منویات رهبری به ویژه در سال جاری که با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده اهمیت بالایی دارد.

وی حل مشکلات و ایجاد ثبات اقتصادی را در گرو عمل به منویات رهبری در این حوزه دانست و اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی با اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه می‌تواند از تخلف در صنوف مختلف جلوگیری کند و این گونه می‌توان انتظار داشت که نتیجه کارها و برنامه‌ها برای مردم ملموس باشد.

رئیس کل دادگستری همدان افزود: خطرات جدیدی مانع تولید، تجارت و اشتغال شده و این حوزه را تهدید می‌کند و حتی مانع رشد تولیدات داخلی می‌شود که آن پدیده شوم قاچاق کالا است.

عدالتخواه عنوان کرد: برخی افراد سودجو با هدف اعمال نفوذ در پرونده‌های قاچاق کالا، با عناوین فریب دهنده‌ای همچون تأمین نیاز مردم و جامعه، کالای قاچاق خود را قاچاق ندانسته و عمل خلافشان را توجیه می‌کنند.

منافع برخی مسئولان با قاچاق کالا گره خورده است

وی عنوان کرد: در اینجا باید فعالان عرصه تعزیرات حکومتی و قضاتی که آنان را همراهی می‌کنند از نفوذ افراد سودجو در هر سطحی به پرونده‌های مرتبط با قاچاق کالا جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری همدان اظهار کرد: متأسفانه در زمینه قاچاق کالا گاهی پیش آمده که منافع برخی از مسئولان هم با آن گره خورده و بر این مشکل دامن می‌زنند، با این حال مبارزه با قاچاق کالا هرچند که هزینه‌هایی به دنبال دارد، اما شدت گرفته است.

عدالتخواه ادامه داد: قاچاق در هر نوعش چه برای تولیدکننده و مصرف کننده ها و چه برای چرخه اقتصادی مضر است و از این رو باید با اجرای خوب و مناسب قوانین مانع بزرگی برای گسترش قاچاق ایجاد و از هر گونه اعمال نفوذی در این حوزه شد تا سودجویان مسیر مبارزه با قاچاق کالا را با عناوین به ظاهر موجه و رنگ لعاب، منحرف نکنند.

در این آئین از تلاش‌ها و زحمات بیش از هفت ساله علیرضا حسن پور تجلیل و داریوش جودکی به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی همدان معرفی شد.

کد خبر 4964277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      جناب آقای عدالتخواه جناب عالی که مدارک مستند و متقن از گره خوردن منافع مسئولان با قاچاقچیان که عامل رشد و نمو سلطانهای مفسد اقتصادی هستید چرا اقدامات قانونی در محاکمه و مجازات آنها را طبق مر قانون اه
    • مجید IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      لطفا مسئولینی که با مفسدان اقتصادی ضد و بند دارند و عامل رشد و نمو سلطانهای مفاسد اقتصادی شده و خون بدل مردم کرده اند را احضار و محاکمه و مجازات نماید
    • جواد باقری IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      لطفا جلوی قاچاق و دزدی در اسکله های بندر بوشهر ب اسم ته لنجی بگیرید مگر اقتصاد مقاومتی شعار ما نیست