۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۵

ظهر امروز در تهران؛

شعبه جدیدی از مدارس علمیه مشکات رستگاران افتتاح شد

شعبه جدیدی از مدارس علمیه مشکات رستگاران افتتاح شد

در آستانه چهارمین سال فعالیت مدرسه علمیه مشکات رستگاران در شهر قم، شعبه جدید آن با عنوان مجتمع حوزوی رستگاران در تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه چهارمین سال فعالیت مدرسه علمیه مشکات رستگاران در شهر مقدس قم، شعبه جدید آن امروز در استان تهران به عنوان مجتمع حوزوی رستگاران با تولیت و مسئولیت آیت الله مشکات افتتاح شد.

مدارس علمیه مشکات رستگاران با پشتوانه ۳۰ سال سابقه تعلیم و تربیت اسلامی توانسته بیش از ۱۰ هزار دانش آموز را در اقصی نقاط میهن اسلامی و سطح بین المللی تربیت کند.

بعد از اتمام مراسم افتتاحیه حجت الاسلام علیزاده مدیر مدرسه علمیه رستگاران، در نشست خبری که با اصحاب رسانه داشت گفت: مدرسه علمیه مشکات رستگاران دارای راهبردها و چشم اندازهای کاملاً مشخص در سطوح مختلف علمی است.

وی با اشاره به اینکه در سطح مقدمات دو هدف آموزشی و تهذیبی دنبال می شود، ادامه داد: در بحث آموزش این مدرسه علمیه نگاه عمیق و ژرف به درسهای اصیل حوزوی چون متن عربی دارد و همچنین در حوزه منطق برای اینکه طلبه بتواند روش تفکر صحیح را کسب کند در دوره مقدمات درس منطق ارائه می شود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه در بحث تهذیب دو هدف تربیت جوان مومن انقلابی تراز و زی طلبگی در این مدرسه علمیه دنبال می شود، اظهار داشت: در سطح یک فقه و اصول، در سطح دو گرایش شناسی و در سطح سه گرایش گزینی ارائه می شود.

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران ادامه داد: این هدفگذاری پشتوانه علمی عالی در قم دارد به صورتی که بعد از ۶ سال تحصیل، طلاب به شهر مقدس قم رفته و گرایش شناسی و گرایش گزینی را فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه دروس مدرسه علمیه رستگاران در ۳ محور ارائه می شود، عنوان کرد: ویژگی مدرسه علمیه رستگاران این است که دروس مهارتی را در چند حوزه مهارت تعلیم و تعلم، کسب مهارت زندگی، مهارت های ارتباطی و مدیریت و مهارت مکمل ارائه می دهد.

حجت الاسلام علیزاده نگاه عالمانه و حکیمانه به سنجش و آزمون را از دیگر شاخصه های این مدرسه علمیه برشمرد و گفت: در امتحانات طلاب در چهارده محور مانند حضور، خلاصه نویسی، مناظره علمی و غیره مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند؛ هدف از این اقدام تربیت طلاب پژوهش محور است.

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران به نظام تربیتی این مدرسه اشاره و بیان کرد: با توجه به تجربه ۳۰ ساله موسسان و مسئولان مدارس علمیه رستگاران و ارتباط مستمر با روانشناسان و مشاوران نظام تربیتی این مدرسه توجه خاص به مساله تربیت شخصیتی، معنوی و.. طلاب داشته و ارتباط تنگاتنگی با خانواده طلاب دارد و همواره خود را در معرض نقد آنان قرار می دهد.

حجت الاسلام علی اصغر محمدی دوست مدیر اجرایی سازمان آموزشی مدارس رستگاران، امروز در آیین افتتاحیه مجتمع حوزوی رستگاران تهران، اظهار داشت: سازمان مدارس رستگاران بر مبنای ضرورت احیا تعلیم و تربیت اسلامی توسط روحانیون به همت آیت‌الله مشکات سال ۱۳۶۹ آغاز به فعالیت کرد.

وی افزود: این مدارس غیردولتی، اسلامی و خیریه‌ای هستند که با دو عنصر روحانی‌محور و توسعه محوری کار خود را از این سال شروع کرده و امسال سی و یکمین سال فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر اجرایی سازمان آموزشی مدارس رستگاران با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ مدرسه در استان‌ها و شهرهای مختلف فعالیت دارند، عنوان کرد: برخی از این مدارس در مناطق مرکزی همچون تهران و قم هستند برخی هم که اکثریت مدارس را تشکیل می‌دهند در مناطق محروم و مرزی کشور فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی دوست روحانی‌محور بودن را از ویژگی های مدارس رستگاران برشمرد و گفت: روحانیون در مدارس رستگاران نقش عنصری و کلیدی دارند و به عنوان مدیر، مربی و مرشد تمام وقت در مدارس مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: مدارس رستگاران در تهران، قم، کرمان، سیستان و بلوجستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، گلستان دائر هستند حتی دانش آموزان از اهل سنت نیز در این مدارس ثبت نام می‌کنند. این مدارس در این شهرها حق بالای آموزشی و تربیتی را دارند. فضای عالی آموزشی، تربیتی و اخلاقی حاصل این تربیت آموزشی است.

وی با بیان اینکه در مدارس رستگاران نیاز به اعزام و جذب مدیران ارشد، متصدیان و روحانیون آگاه به تعلیم و تربیت اسلامی است، ابراز کرد: برای این کار باید افراد متخصص تربیت شوند، از ۱۳۷۸ یک مرکز تعلیم و تریت اسلامی به عنوان مرکز تربیت متخصص و روحانی مدیر مدرسه در قم ایجاد کردیم که طلبه‌های سطح سه به صورت مهارتی آنجا دوره‌های لازم را می‌گذرانند. امروز نیروهای ما از آن مرکز تامین می‌شوند.

مدیر اجرایی سازمان آموزشی مدارس رستگاران افزود: از ۱۳۹۶ بری اینکه تعلیم و تربیت سیستماتیک شود و آموزش‌ها نظم پیدا کنند و کیفیت مدیران در حد بالایی باشند مدرسه علمیه رستگاران در قم با جذب از پایه یک راه افتاد. هدف بسیار ضروری و استراتژیک مدرسه این بود که از همان ابتدای ورود طلبه به حوزه تا رسیدن به سطوح عالی تحصیلات و تربیت آنها بر مبنای علاقه‌مندی به جهاد تبلیغی، مسافرت به مناطق محروم و تعلیم و تربیت اسلامی و آگاهی به مدیریت مدرسه و حالات مخاطبان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی دوست با بیان اینکه امسال چهارمین سال است که مدرسه علمیه قم جذب خود را انجام می‌دهد، ابراز کرد: مرکزیت مدارس رستگاران در تهران تاسیس شده است. طلبه های فاضل و علمای ارزشمندی در تهران هستند.

مدیر اجرایی سازمان آموزشی مدارس رستگاران ادامه داد: مدارس ویژه ایرانیان در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و خاورمیانه برپا شده است امیدواریم طلبه‌هایی که در اینجا تربیت و رشد پیدا می‌کنند با دید جهانی رشد کرده و وارد تعلیم و تربیت اسلامی می‌شوند. امروز ما در خارج کشور ۶ مدرسه از رستگاران را تأسیس و راه اندازی کردیم.

به گزارش مهر، مجتمع حوزوی رستگاران به آدرس تهران، خیابان وحدت اسلامی، بعد از بیمارستان رازی، نبش کوچه خندان برای سال تحصیلی جدید در مقطع ۸ و ۹ طلبه می پذیرد.

کد خبر 4965429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha