۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۶

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:

اتباع خارجی آسیب پذیر استان سمنان به صورت رایگان بیمه می‌شوند

اتباع خارجی آسیب پذیر استان سمنان به صورت رایگان بیمه می‌شوند

سمنان- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: با هدف حمایت از بیماران، اتباع خارجی آسیب پذیر استان به صورت رایگان بیمه می‌شوند اما اتباع غیر آسیب پذیر باید مبلغی را برای بیمه پرداخت کنند.

رضا ممتحن در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اتباع خارجی آسیب پذیر به صورت رایگان بیمه می‌شوند تا از خدمات درمانی مناسبی در سطح استان بهره‌مند شوند، بیان کرد: این افراد فقط سه هزار تومان برای صدور دفترچه درمانی می‌پردازند و استفاده از دیگر مزیت‌های بیمه سلامت برایشان رایگان است.

وی با بیان اینکه این قانون برای اتباع خارجی غیر آسیب پذیر نیست و آنان باید هزینه‌ای پرداخت کنند، افزود: این هزینه سالانه خواهد بود و با پرداخت آن از همه خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

۱۹۰۰ نفر تحت پوشش هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان درباره آمار افراد اتباع خارجی بیمه‌شده در استان ابراز داشت: نزدیک به یک‌هزار و ۹۰۰ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در این استان هستند.

ممتحن با بیان اینکه یک‌هزار و ۸۲۰ نفر در گروه آسیب پذیر و بقیه غیر آسیب پذیر هستند، افزود: تلاش داریم تا اقشار آسیب پذیر جامعه چه اتباع و چه هم استانی‌ها از بهترین خدمات درمانی بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸.۵ میلیارد ریال هزینه بیمه درمانی اتباع شده است، تاکید کرد: اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در استان از همه خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

استفاده از خدمات مراکز درمانی

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۹۰ مورد بستری اتباع خارجی بیمه‌شده در مراکز درمانی و مؤسسات پزشکی ثبت‌شده است، بیان داشت: این افراد از تمام خدمات درمانی و بستری در مراکز بهداشتی و درمانی مانند هم استانی‌هایمان بهره‌مند شده‌اند.

ممتحن با بیان اینکه ایران در زمره معدود کشورهایی است اتباع دیگر کشورها را بیمه می‌کند، بیان داشت: در سال ۹۸ همچنین بیش از ۴۵۰ مورد بستری موقت اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در مراکز درمانی استان ثبت‌شده است.

وی گفت: در سال گذشته همچنین یک هزار و ۱۰۶ مورد درمان سرپایی اتباع خارجی در مراکز درمانی استان سمنان ثبت‌شده است.

کد خبر 4965962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha