۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱

در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا؛

پرداخت کرایه تاکسی‌های پارس‌آباد هوشمند می‌شود

پرداخت کرایه تاکسی‌های پارس‌آباد هوشمند می‌شود

پارس‌آباد- فرماندار شهرستان پارس آباد از اجرای طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در شهر پارس آباد برای اولین بار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر عدالت حاجی پور صبح سه‌شنبه در بازدید از طرح هوشمند سازی پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌های شهر پارس آباد عنوان کرد: برای اولین بار در سطح استان اردبیل طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در شهرستان پارس آباد در راستای پیشگیری از بیماری کرونا و تسهیل در پرداخت کرایه توسط مسافران راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد دنیا به سمت حذف پول فیزیکی است، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شده که تبادل پول نقد محدودتر شود که با راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک پرداخت کرایه این مشکل به آسانی برطرف می‌شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد به ضرورت آموزش رانندگان تاکسی و شهروندان برای استفاده از این تکنولوژی تاکید کرد و گفت: شهروندان پارس آباد همیشه از تکنولوژی‌های روز دنیا استقبال خوبی داشته اند و پیش رو در استفاده از آن هستند لذا در این زمینه نیز امیدوار استفاده حداکثری مردم از این سامانه هستیم.

فرهاد عین اللهی مسئول تاکسیرانی شهرستان پارس آباد از اجرای آزمایشی این طرح در تاکسی‌های شهری خبر داد و گفت: نزدیک به ۶۰۰ دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی این شهر و ۲۷۰ خودرو سرویس روستاهای حومه خدمات‌رسانی می‌نمایند که استفاده از پرداخت الکترونیک می‌تواند در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: شهر پارس آباد به ۹ مسیر تقسیم شده که با بر اساس نیاز و جمعیت هر منطقه تاکسی‌ها تخصیص داده شده و بر خدمات رسانی شایسته آن‌ها به صورت مستمر نظارت می‌گردد و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز به صورت مکرر به رانندگان ابلاغ می‌شود.

رئیس تاکسیرانی پارس‌آباد با بیان اینکه پرداخت الکترونیک کرایه در مرحله آزمایشی قرار دارد، افزود: شهروندان می‌توانند به سهولت نرم افزار بارکد خوان را با ارسال عدد ۹۱ به شماره ۱۰۰۰۰۳۶ به صورت پیامک دریافت و از خدمات الکترونیکی آن در حمل و نقل عمومی و اصناف و مراکز خدمات‌رسانی بهره‌مند گردند.

کد خبر 4967947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha