۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶

فرماندار فومن:

ضرورت توجه به هشدارها درباره شیوع مجدد ویروس کرونا

ضرورت توجه به هشدارها درباره شیوع مجدد ویروس کرونا

فومن- فرماندار فومن با تأکید بر ضرورت توجه به هشدارها درباره شیوع مجدد ویروس کرونا، گفت: نظارت ها باید تشدید شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا محسنی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا فومن با اشاره به اینکه در حال حاضر سومین موج کرونا را تجربه می‌کنیم، اظهار کرد: باید در راستای توسعه و تعمیم دستورالعمل‌های بهداشتی و میزان مراقبت در شهرستان افزایش یابد.

وی افزود: اگرچه هنوز دستوری برای تعطیلی اصناف صادر نشده، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی ضرورت دارد.

فرماندار فومن با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی و آگاهی دهی در خصوص ویروس کرونا در سطح شهرها و روستاها در دستور کار قرار گیرد، گفت: دادن هشدار به شهروندان در زمینه خطرات کرونا نباید تعطیل شود.

محسنی با بیان ضرورت استمرار در ضدعفونی کردن و گندزدایی از معابر اصلی شامل پیاده روها، پارک‌ها و بوستان‌ها و اماکن تجمع و حضور گردشگران و مسافران، تصریح کرد: استفاده از ماسک برای کارکنان ادارات و مراجعان اماکن دولتی الزامی است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید به پویش «همه ماسک می زنیم» به پیوندند، بیان کرد: تیم‌های بازرسی جهت اطمینان از رعایت نکات بهداشتی به ادارات و اصناف اعزام می‌شوند.

محسنی با بیان اینکه اخبار وضعیت شهرستان فومن در زمینه کرونا از طریق ستاد مقابله با این ویروس در شهرستان اعلام می‌شود، ادامه داد: در زمینه توزیع ماسک و اقلام بهداشتی نیز اداره صمت فومن باید اقدامات لازم را انجام داده و از ظرفیت خیران نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید ساعت فعالیت برخی اصناف همانند قلیانسراها محدود شود، تصریح کرد: هرگونه تغییر اساسی در فعالیت اصناف منوط به مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

محسنی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی در هتل‌ها، مسافر کاشانه و اماکن اقامتی باید از سوی اداره میراث فرهنگی با جدیت مورد نظارت قرار گیرد، افزود: در حوزه صنعت، از واحدهای تولیدی مایل به مشارکت در تولید ماسک، دعوت به همکاری می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون آئین نامه رانندگی و کنکور سراسری، از آغاز تمهیدات اولیه تشکیل پرونده برای شهدای خدمت در شهرستان خبر داد و ادامه داد: در صورت قرمز شدن وضعیت شهرستان، طی هماهنگی با مراجع و اخذ مجوزهای قانونی، نسبت به برقراری مقررات خاص در شهرستان اقدام خواهد شد

کد خبر 4968865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha