۱۴ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۳۲

/ آخرین تحولات امنیتی لبنان /

ادامه درگیری ها در اطراف اردوگاه عین الحلوه / دو نظامی لبنانی کشته شدند

ادامه درگیری ها در اطراف اردوگاه عین الحلوه / دو نظامی لبنانی کشته شدند

در درگیری ارتش لبنان و مردان مسلح در ورودی اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان، دو نظامی لبنانی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری ها میان ارتش لبنان و مردان مسلح گروه جند الشام در ورودی اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در صیدا واقع درجنوب لبنان از روز یکشنبه تا کنون ادامه دارد که بر اثر آن دو نظامی لبنانی کشته شدند.

با کشته شدن این دو نظامی، آمار قربانیان درگیری ها میان ارتش لبنان و گروه جند الشام به دو کشته و 11 زخمی رسید.ارتش لبنان همچنین از زخمی شدن شش نظامی خود در این درگیری ها خبر داده است.

درگیری های شدید ازیکشنبه شب در ورودی اردوگاه عین الحلوه آغاز شد؛ ساکنان شهرصیدا تمام ساعات شب گذشته را تا بامداد به سبب صدای انفجارهای پیاپی بیدار ماندند.دهها خانواده فلسطینی به مقر شهرداری صیدا (واقع در جنوب لبنان) که در نزدیکی اردوگاه قرار دارد، پناه بردند.

این درگیری ها در حالی صورت گرفت که از 20 می (30 اردیبهشت) تا کنون درگیری ها میان ارتش لبنان و گروه فتح الاسلام در اطراف اردوگاه نهرالبارد در شمال لبنان همچنان ادامه دارد.

ارتش لبنان روز گذشته به تقویت نیروهای خود در ورودی شمالی اردوگاه نهرالبارد پرداخت.

درگیری هایی میان گروه فتح  فلسطینی و جند الشام روز پنجشنبه در اردوگاه عین الحلوه به وقوع پیوست.در هفتم می، دو فعال از جنبش فتح و 4 تن دیگر از جمله یک عضو گروه جند الشام در درگیری ها میان طرفین، کشته شدند.اردوگاه عین الحلوه که 45 هزار آواره در آن ساکن هستند، در اطراف شهر صیدا درجنوب لبنان واقع است.

جنبش فتح به رهبری ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طور کلی بر اردوگاههای آوارگان فلسطینی در لبنان مسلط است، اما گروههای افراطی طی سالهای اخیر در اردوگاه های عین الحلوه و نهرالبارد، نفوذ خود را افزایش داده اند.

گروههای اصولگرای اسلامی به ویژه سلفی ها در سالهای اخیر به تقویت نفوذ خود در اردوگاههای فلسطینی به ویژه در اردوگاه عین الحلوه و در هفته های اخیر در اردوگاه نهرالبارد ( که گروه فتح الاسلام یکی از این گروهها است) پرداخته اند .

جند الشام یک گروه سلفی همانند گروه فتح الاسلام است، اما بیشتر اعضای آن را فلسطینی ها تشکیل می دهند، اما در ترکیب فتح الاسلام، افرادی ازملیتهای مختلف حضور دارند.

جند الشام روابطی با گروه الانصار دارد که درسال 2000 دردرگیری ها با ارتش لبنان درالضنیه واقع درشمال این کشور شرکت کرد؛ بسیاری ازعناصر این گروه که تحت پیگرد دستگاه قضایی لبنان قرار دارند در اردوگاه عین الحلوه پناه گرفته اند.

کد خبر 497006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha