۱۵ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۵۲

نویسندگان سفیدپوست حاکمان مطلق هالیوود هستند

با وجود برخی پیشرفت‌ها در میان نویسندگان زن و رنگین‌پوستان، فیلمنامه‌نویسان مرد سفیدپوست همچنان قدرت مطلق را در مشاغل مرتبط حوزه تلویزیون آمریکا و سینمای هالیوود در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس نتایج تحقیق اتحادیه فیلمنامه‌نویسان آمریکا ـ شعبه غرب تنها کمتر 10 درصد از نویسندگان تلویزیونی شاغل در ایالات متحده از سال 1999 تا 2005 را اقلیت‌ها تشکیل می‌دادند. این در حالی است که بیش از 30 درصد از جمعیت کل آمریکا غیرسفیدپوست هستند.

نکته جالب این تحقیق آمار مربوط به نویسندگان رنگین‌پوست فعال حوزه فیلم و سینماست که آمار آنها از سال 1999 تا 2005 بدون تغییر در حد شش درصد ثابت مانده است. این تحقیق را دارنل هانت، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس انجام داده و معتقد است در این حوزه پیشرفت چندانی مشاهده نمی‌شود.

از نظر تفاوت میزان درآمد نویسندگان سفیدپوست و رنگین‌پوست اوضاع از این هم بدتر است. به این ترتیب که هر سال بر میزان درآمد نویسندگان سفیدپوست افزوده و فاصله آنها با اقلیت‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. بر اساس نتایج تحقیقات دکتر هانت، رنگین‌پوستان و اقلیت‌ها سال 2005 حدود 83 هزار دلار و سفیدپوستان حدود 118 هزار دلار درآمد داشتند. متوسط درآمد زنان نویسنده هم حدود 40 هزار دلار کمتر از مردان است.

کد خبر 497257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha