۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۸

امینی خبر داد؛

۲۳ رای محکومیت پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

۲۳ رای محکومیت پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

‌یاسوج- مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ‌۵۳ پرونده قصور پزشکی سال ۹۸، ۲۳ رای محکومیت پزشکی صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامروز امینی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: طی سال ۹۸، در کمیسیون‌های پزشکی ۳۰۵ پرونده داشتیم که ۵۳ پرونده مربوط به قصور پزشکی بود و ۲۳ مورد از ۵۳ پرونده قصور پزشکی منجر به محکومیت شده است.

امینی خاطرنشان کرد: محکومیت‌های حوزه زنان و زایمان در صدر آمارهای محکومیت پزشکی استان در سال ۹۸ بود.

وی با اشاره به بخشی از آمارهای سه ماهه ابتدایی سال، عنوان داشت: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری ۴۵۱۵ مورد معاینه داشتیم که کاهش ۱۷ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل دارد.

امینی افزود: در بحث پرونده نزاع ۱۳۷۹ مراجعه کننده داشتیم که ۲۵۲ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دادند.

امینی با اشاره به آمار سال ۹۸ و در بخش سقط درمانی، گفت: طی سال گذشته ۷۱ مورد مجوز سقط درمانی داشتیم که کاهش ۳۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ دارد. استان رتبه هفتم کشور به نسبت جمعیت در سقط درمانی را دارد.

امینی از ثبت ۵۸۷ پرونده اجساد ارجاعی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۴۲۸ جسد ارجاعی مربوط به آقایان بود.

وی به آمارهای مرگ غیر طبیعی اشاره کرد و گفت: طی سال ۹۸ تعداد مرگ‌های غیر طبیعی ۴۶۱ مورد بود که ۱۲۸ مورد از این افراد را خانم‌ها تشکیل دادند. مرگ‌های غیر طبیعی ما رتبه ششم کشور را به نسبت جمعیت دارد.

امینی با اشاره به آمار فوتی ناشی از مواد مخدر در استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰ مورد فوت ناشی از سو مصرف مواد مخدر داشتیم که رشد ۱۰۸ درصدی به نسبت سال ۹۷ را دارد.

وی افزود: ۱۱ نفر از این افراد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و رتبه ششم کشور را استان در این بخش دارد. در سه ماهه سال جاری نیز ۱۰ مورد فوتی ناشی از سو مصرف مواد مخدر داشتیم که یک نفر از این افراد زن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در حوزه غرق شدگی های منجر به فوت در سال گذشته ۲۶ مورد فوت داشتیم که رشد ۱۰۰ درصدی به نسبت سال ۹۷ دارد.

امینی تصریح کرد: بر اساس سالنامه آماری، در بحث معاینات بالینی کل مراجعات سال قبل، ۲۲ هزار و ۳۵۸ نفر در استان با رتبه اول مراجعه در کشور را داشتی که ۷۱۲۰ نفر از این افراد خانم بودند.

امینی با بیان اینکه در بحث نزاع طی سال قبل ۶۰۴۸ مورد مراجعه داشتیم که در مقایسه با سال ۹۷ کاهش ۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد، افزود: ۱۸۷۲ خانم با ادعای نزاع طی سال ۹۸ به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

امینی با بیان اینکه استان رتبه دهم کشور در بحث نزاع را دارد، عنوان کرد: سیر نزولی این موضوع را به نسبت سال‌های گذشته شاهد هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در بحث مصدومین تصادفات رانندگی ۴۳۳۸ مورد مراجعه به پزشکی قانونی در سال ۹۸ داشتیم که کاهش ۱۲.۶ درصدی را به نسبت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که ۱۲۵۲ مراجعه کننده خانم بوده است.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته ۲۰۶ مورد فوتی ناشی از حوادث رانندگی در استان به ثبت رسید.

امینی گفت: استان رتبه چهارم سوانح رانندگی به نسبت جمعیت را داراست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در بخش مصدومین ناشی از حوادث کار ۳۶۴ ثبت پرونده داشتیم که کاهش ۵.۹ به نسبت سال ۹۷ دارد. ۸ مورد فوتی نیز در حوادث ناشی از کار سال ۹۸ به ثبت رسید.

امینی از ۱۲ مورد فوت ناشی از گازگرفتگی طی سال ۹۸ خبر داد و عنوان کرد: این آمار رشد بیش از ۷۰ درصدی به نسبت مشابه سال قبل را داد.

کد خبر 4973042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha