۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱

امام جمعه شیراز:

کرونا باعث رواج ازدواج آسان شد

کرونا باعث رواج ازدواج آسان شد

شیراز- امام جمعه شیراز گفت: شیوع کرونا باعث شد شاهد رواج یافتن ازدواج ساده در کشور باشیم و این موضوع باید ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: اگر فردی می‌خواهد در مقابل اسلام و عظمت جمهوری اسلامی ایران قد علم کند باید بداند که هنوز فرزندان شهدای اسلام در این کشور در راستای مقابله با ظالم ایستادگی می‌کند.

آیت الله دژکام در خصوص ازدواج جوانان نیز خاطرنشان کرد: شیوع کرونا باعث شد شاهد رواج یافتن ازدواج ساده در کشور باشیم و این موضوع باید ادامه یابد تا شاهد ادامه حیات اجتماعی باشیم نباید محدودیت‌ها در راستای برگزاری مراسم ازدواج موانعی ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص برگزاری مراسم حج تصریح کرد: نباید دهه اول ذیحجه مورد فراموشی مقطعی واقع شود و باید شرایط مناسبی در برگزاری این گونه برنامه‌های مذهبی لحاظ گردد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت‌های بهداشتی که در جامعه وجود دارد برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی در استان صورت بگیرد تا برنامه‌های مذهبی مورد غفلت واقع نگردد.

او با اشاره به سالروز شهادت شهید دوران نیز یادآوری کرد: مفاخر فارس یکی از ویژگی‌های استان در کشور است از این رو باید رشادت‌ها و افتخاراتی که این مفاخر برای کشور کسب کرده‌اند نمایان گردد و این فرهنگ نیز به نسل‌های آینده منتقل شود.

امام جمعه شیراز در خصوص روابط بین الملل ایران با سایر کشورها نیز عنوان کرد: در قرآن به علت جامعیت آن به نوع روابط ممالک اسلامی با سایر کشورها نیز پرداخته شده است.

آیت الله دژکام افزود: طی سالیان اخیر موضوع ارتباط با سایر کشورها مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که آمریکا تنها کشوری بود که از برجام خارج شد و این کشور تنها کشوری بود که مردم ایران را تحریم کرد اما هنوز برخی به دنبال برقراری ارتباط با این کشور هستند.

وی معتقد است: اگر کشوری با ممالک اسلامی دشمنی نداشته باشد می‌توان با آن کشور دارای روابط سیاسی بود.

کد خبر 4976012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha