۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰

امام جمعه بوئین میاندشت:

شهر خلاق نیاز به دو قدرت معنوی و اقتصادی دارد

شهر خلاق نیاز به دو قدرت معنوی و اقتصادی دارد

بوئین میاندشت- امام جمعه بوئین میاندشت گفت: شهر خلاق نیاز به دو قدرت معنوی و اقتصادی دارد و آنچه که جامعه را در مقابل فشارهای اقتصادی؛ فرهنگی و سیاسی قدرتمند می‌کند به یقین قدرت معنوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن عسگری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوئین میاندشت اظهار داشت: رعایت تقوای الهی سبب فضائل اخلاق و رفتار نیکو صفت در انسان می‌شود و از هوا و هوس پوچ و بیهوده دوری خواهد کرد، ماه ذی الحجه ماه دوری از کار حرام است، موسی (ع) در این ماه دعوت به سخن به خدا می‌شود.

وی گفت: دعا راه ارتباط با خدا است و هر چند پیشرفت علمی و امکانات رفاهی داشته باشیم اما نیاز است که دستی ماورای دست بشری دست ما را باید بگیرد و آن دست که ما را به این میدان دعوت می‌کند دعا است.

امام جمعه بوئین میاندشت با بیان اینکه اگر در زندگی نشاط نداریم به دلیل نداشتن ایمان و دینداری است نشاط در دل انسان قدرت آفرین است تا زندگی را بهتر لمس کند، گفت: در هر جامعه‌ای که دو عنصر دین و اخلاق حاکم است کمترین جرایم اتفاق می‌افتد.

شهر خلاق نیاز به دو قدرت معنوی و اقتصادی دارد

وی با بیان اینکه شهر خلاق نیاز به دو قدرت معنوی و اقتصادی دارد چون آنچه که جامعه را در مقابل فشارهای اقتصادی و فرهنگی و سیاسی قدرتمند می‌کند داشتن قدرت معنوی است که پاشنه بالندگی است.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: هر کس فریب هوای نفس را نخورد هوای طاغوت را هم نمی‌خورد، تقوای سیاسیون مهم‌تر از افراد عادی است چون انسانی که در اجتماع مسئولیتی برعهده می‌گیرد ممکن است فریب هوای نفس را بخورد که در این خصوص داشتن سلاح تقوای الهی عامل دوری از هواس نفس می‌شود، برخی در مسیر راه سیاست دچار لغزش شدند.

وی با بیان اینکه شهدا ایجاد انگیزه در انسان را احیا می‌کنند و موجب حرکت می‌شوند، گفت: اگر مسئولی دچار لغزش شود مردم حق دارند که اعتراض کنند، مردم همیشه همگام با انقلاب و در کنار مسئولین بودند همانگونه که در مقابله با کرونا به صورت خودجوش وارد میدان شدند.

امام جمعه بوئین میاندشت با بیان اینکه مسئولین استان نگاه ویژه به شهرستان بوئین میاندشت کنند، فراهم کردن امکانات از مطالبات به حق معلولین است، بیان داشت: یکی از استوارترین و نفوذناپذیرترین ستون‌های نظام شورای نگهبان است، اهمیت شورای نگهبان همین بس که با وجود هجمه‌های دشمنان اجازه ورود ناخالصی‌ها به عرصه و پست‌های کلان کشوری را نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: مردم از بروز موج دوم کرونا در شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک جلوگیری کنند.

کد خبر 4976053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha