۱۶ خرداد ۱۳۸۶، ۱۵:۰۶

حوزه‌های علمیه نباید دچار روزمرگی شوند

قم - خبرگزاری مهر : معاون رئیس دقتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم گفت : نباید فضای فکری درون مجموعه را به بهانه جلوگیری از انحراف بر صاحبان آرا ببندیم و اجازه دهیم حوزه های علمیه دچار روزمرگی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم ، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات افزود : فریاد مقام معظم رهبری برای توسعه اسلامی، تولید علم، نهضت نرم افزاری بلند شد ولی در درون حوزه لبیکی شنیده نمی‌شود.

وی با تاکید بر حفظ روح ابتکار و جرات و جسارت در اقدامات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد : نباید در درون مرزهای تائید شده، فضای محافظه‌کاری حوزه بر ما غلبه کند. 

سبحانی با بیان این‌که در برخی شهرها مؤسسات کوچکتر از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وجود دارند اما اختیارات و ضریب نفوذ آن‌ها در سطح ملی بیشتر از این پژوهشگاه است تصریح کرد : اگر انتظار داریم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سطح ملی اقدامات تاثیرگذاری در قبال تحولات انقلاب داشته باشد باید ساز و کارهای آن ‌نیز فراهم شود.

وی یادآور شد : دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان نماد روشنفکری حوزه نباید در انجام وظایف خود کوتاهی کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با تاکید بر همت و تلاش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تامین فرهنگ، نهضت نرم افزاری و تولید علم تصریح کرد : دفتر تبلیغات اسلامی این افتخار را دارد که پرچم تولید علم در حوزه علمیه را به دوش می‌کشد.

حجت الاسلام سید حسن ربانی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مناسب هئیت امنا و پژوهشگران دفتر تبلیغات اسلامی به خوبی استفاده شود، افزود : این نهاد با تکیه بر دستاوردهای موجود می‌تواند افق‌ها و عرصه‌های جدیدی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد : فضلا باید دفتر تبلیغات اسلامی را پایگاه علمی خودشان بدانند تا گام‌های موثرتری در عرصه‌های علمی پژوهشی برداشته شود.

ربانی در ادامه پژوهش، آموزش و تبلیغ را سه محور اصلی فعالیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد : مبلغانی که در دفتر تبلیغات اسلامی تربیت می‌شوند باید از پشتوانه علمی و پژوهشی بیشتری برخوردار باشند.

در پایان جلسه حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی به عنوان معرفی شد و از خدمات حجت الاسلام محمد تقی سبحانی تقدیر شد.

کد خبر 497679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha