۱۶ خرداد ۱۳۸۶، ۱۵:۰۲

در دیدار امام جمعه نجف با وی اعلام شد؛

هشدار آیت الله سیستانی درباره خطر دودستگی در عراق

هشدار آیت الله سیستانی درباره خطر دودستگی در عراق

آیت الله سیستانی با هشدار درباره خطر دودستگی و تفرقه در عراق بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی قشرهای مختلف ملت عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرجع بزرگ اکثریت ملت عراق درباره هرگونه اختلاف و دودستگی و در نظر گرفتن منافع شخصی و جناحی در این کشور هشدار داد و آن بزرگترین خطر برای عراق دانست.

صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف پس از دیدار با آیت الله سیستانی به خبرنگاران گفت : آیت الله سیستانی تصریح کرد که بزرگترین مشکلی که کشور(عراق) از آن رنج می برد؛ اختلاف کلمه( اختلاف) و به فکر منابع شخصی و گروهی بودن است.

وی خواستار وحدت کلمه و کنار گذاشتن غرور و منافع شخصی در راه اهداف و منافع عالی عراق و ضرورت قرار دادن خدمت به ملت در راس اولویت های کاری شد.

آیت الله سیستانی در این دیدار به آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و خدماتی عراق و مواضع دوگانه و شکاف هایی که دستگاههای امنیتی و نظامی عراقی و خارجی در منطقه از آن رنج می برند، اشاره کرد.

مرجع بزرگ دینی در عراق چندی پیش در دیدار هئیتی از اعضای حزب الدعوه اسلامی با وی در شهر نجف، نارضایتی خود را از برخی سیاستمداران عراقی به خاطر اینکه آنها منافع شخصی خود را بر منافع ملی کشورشان ترجیح می دهند، ابراز داشت و بر ضرورت طرح و گسترش مفاهیم برادری درعراق و عدم تفرقه بین اهل سنت و شیعیان تاکید کرد.

کد خبر 497767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha