۱۶ خرداد ۱۳۸۶، ۱۵:۲۹

گونو جنوب استان کرمان را نیز در می نوردد / منوجان، رودبار، قلعه گنج و جازموریان کرمان به شدت تحت تاثیر گونو واقع می شوند

گونو جنوب استان کرمان را نیز در می نوردد / منوجان، رودبار، قلعه گنج و جازموریان کرمان به شدت تحت تاثیر گونو واقع می شوند

کرمان - خبرگزاری مهر : طوفان گونو با سرعت 120 کیلومتر در ساعت، شهرستانهای جنوبی استان کرمان را در خواهد نوردید .

به گزارش خبرگزاری مهر ، اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد :  این طوفان حاره ای با سرعت 120 کیلومتر در ساعت به زودی شهرستان های جنوب استان کرمان را در می نوردد.

کارشناسان اداره هواشناسی استان کرمان با توجه به نقشه های هواشناسی ، پیش می کنند که طی 24 ساعت آینده این طوفان با حرکت به جنوب شرق کشورمان ، مناطق بیشتری از کشور را تحت تاثیر قرار دهد و سبب بارش شدید باران ، وزش باد شدید ، رعد و برق می شود . همچنین دامنه بارش ناشی از این سامانه حاره ای ، استان کرمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .

اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرده است ، در حال حاضر طوفان گونو پس از عبور از کشور عمان و ایجاد بارندگی های شدید و وزش باد ، با سرعت 100 تا 150 کیلومتر در ساعت ، سواحل عمان را طی نموده و به سمت سواحل شرقی در استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان و منطقه جاسک و چابهار ، نزدیک و باعث وزش طوفان و بارندگی های شدید در این مناطق شده است .

مناطق جنوبی استان کرمان منوجان ، رودبار ، قلعه گنج و جازموریان به شدت تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت و وقوع طوفان ، گرد و خاک همراه با رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد بسیار شدید پیش بینی می شود و در نیمه شمالی استان ، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و رگبار پراکنده خواهد بود .

هواشناسی کرمان در ادامه از افرادی که در مناطق جنوبی استان کرمان ساکنند خواست ، از طریق صدا و سیما به اطلاعیه و اخطاریه های هواشناسی توجه کامل داشته باشند و در هنگام بروز طوفان از تردد خودداری نموده و به مکان های امن پناه ببرند و از درختان بزرگ ، تیرها و دکل های برق و سقف های شیروانی و کلیه وسایلی که احتمال پرتاب آنها در زمان وقوع طوفان امکان پذیر است فاصله بگیرند .

کد خبر 497769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha