۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱

کارشناس هواشناسی:

شرجی در گناوه به ۹۳ درصد رسید/دمای حدود ۵۰ درجه در برازجان و اهرم

شرجی در گناوه به ۹۳ درصد رسید/دمای حدود ۵۰ درجه در برازجان و اهرم

بوشهر - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به تجربه دمای نزدیک ۵۰ درجه در شهرهای برازجان و اهرم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته رطوبت هوا در شهر گناوه به ۹۳ درصد رسید.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و روزهای آینده، شرجی و رطوبت بالای هوا، غبار محلی و در برخی نقاط نیز مه صبحگاهی، پدیده‌های غالب در سطح استان است.

وی اضافه کرد: امروز و فردا در مناطق شرقی استان در برخی ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال رخداد موقت ناپایداری جوی و افزایش سرعت وزش بادهای عمدتاً شمال شرقی دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نیز در برخی ساعات به سرعت وزش بادهای جنوبی بر روی دریا افزوده می‌شود.

وی گفت: طی ساعات آینده جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی و طی ساعاتی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی به رسیدن دمای هوا به ۴۹ درجه سانتیگراد در برازجان اشاره کرد و ادامه داد: دمای هوای شهر اهرم در تنگستان نیز به ۴۸ درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به رطوبت هوای ۹۳ درصدی در گناوه بیان کرد: رطوبت هوا در شهرهای خارگ، عسلویه و دیر به ترتیب ۸۶، ۸۳ و ۸۱ درصد بوده است.

کد خبر 4978959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha