۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰

استاندار فارس اعلام کرد:

هرگونه تجمع هرچند کوچک در شهرهای قرمز استان فارس ممنوع است

هرگونه تجمع هرچند کوچک در شهرهای قرمز استان فارس ممنوع است

شیراز - استاندار فارس گفت: هرگونه تجمع هرچند کوچک در شهرهای قرمز ممنوع است و اماکن نیروی انتظامی باید دقت بیشتری در موضوع کارت های عروسی، مراسم ختم و... داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه تلاش نظام توجه به هر سه مقوله سلامت، معیشت و سلامت بوده و پیشگیری، درمان و بازتوانی افراد را در رابطه با بیماری کرونا مورد تاکید قرار داده است، اظهار داشت: تاکنون با همکاری مردم و تلاش همه دست اندرکاران مانند کادر بهداشت و درمان، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی، اقدامات موفقیت آمیزی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های با وضعیت قرمز همه محدودیت‌های اعلامی ستاد ملی کرونا برقراراست و بقیه شهرستان‌ها نیز باید محدودیت تجمعات و مراسم‌ها را مورد توجه قرار دهند، افزود: رعایت دستورالعمل‌ها در سراسر استان باید با نهایت دقت صورت گیرد و در شهرستان‌های قرمز تجمعات کوچک‌تر نیز باید تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم‌های ختم و عروسی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز نباید برگزار شود، گفت: اماکن نیروی انتظامی و دستگاه‌هایی که مجوزهای لازم را در رابطه با کارت‌های عروسی، باغ‌ها، تالارها و رستوران‌ها صادر می‌کنند باید این موضوع را به دقت کنترل کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه رعایت ضوابط بهداشتی در ادارات دولتی یک الزام قانونی است و تخطی از آن موجب معرفی افراد به تخلفات اداری می‌شود، ادامه داد: هیأت مدیره پاساژها و مراکز خرید باید در خصوص رعایت دستورالعمل‌ها و جلوگیری از ورود افرادی که ضوابط را رعایت نمی‌کنند توجیه شوند.

رحیمی با تقدیر از اتحادیه‌های صنفی در زمینه راه اندازی بازرسی‌های مقابله با کرونا و با تاکید بر اینکه اصناف تاکنون همکاری بی نظیری برای کنترل بیماری کرونا داشته‌اند، اظهار داشت: اصناف هم در زمینه تعطیلی واحدهای صنفی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و هم در زمینه تأمین مایحتاج مردم در قالب رزمایش مواسات و همدلی، همراهی قابل توجهی داشتند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید خواستار افزایش غربالگری توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و افزود: باید افرادی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت است مورد توجه خاص قرار گیرند و رفت و آمد و ارتباطات آنها به دقت کنترل شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در زمینه تولید محتوا و اطلاع رسانی در خصوص مقابله با ویروس کرونا در سطح کشور برتر بوده است، گفت: با توجه به تشدید شیوع کرونا باید موضوع آموزش و یادآوری مسائل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه کنترل و اعمال محدودیت در دور جدید مقابله با ویروس کرونا باید هدفمند باشد، افزود: نتایج مثبت کنترل‌ها و مراقبت‌ها به تدریج خود را نشان می‌دهند و باید این کنترل‌ها تا زمان نزولی شدن آمارها ر زمینه ابتلاء، بستری، درمان و ترخیص بیماران تداوم داشته باشد.

رحیمی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا فرصت مناسبی برای گسترش خدمات الکترونیک در دستگاه‌ها به منظور کاهش بروکراسی و فساد اداری است

کد خبر 4980827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مریم IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      0 0
      حالا شما مرتب بیاین بگین تجمعات ممنوعه خوب نظارت ها رو بیشتر و جدی تر کنید مردم در منزل مراسم عروسی و ختم میگیرند هر چیزی که به مراسم عروسی داره رو تعطیل کنید مگه چی میشه مزون لباس عروس و گلفروشی