۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۴

امام جمعه اسالم:

نقشه دشمنان هرگز روابط ایران و عراق را خراب نخواهد کرد

نقشه دشمنان هرگز روابط ایران و عراق را خراب نخواهد کرد

اسالم- امام جمعه اسالم با اشاره به پیوستگی روابط ایران و عراق، گفت: شیطنت‌ها و نقشه‌های دشمنان نمی تواند میان روابط دینی و فرهنگی ایران و عراق خدشه وارد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم شهرستان تالش با بزرگداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط آیت طالقانی به بیان اهمیت نماز جمعه در دین مبین اسلام بر اساس آیات و روایات پرداخت و گفت: نماز جمعه یک شبکه نورانی هدایتگر و بصیرت افزا است.

وی با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، که توطئه شوم منافقین کوردل در حمله نظامی به کشور عزیزمان نقش بر آب شد، افزود: منافقین در جنایت و خونریزی روی چنگیز مغول را هم سفید کرده‌اند و امروز هم بقایای پیر و فرتوت آنها در آلبانی مشغول جنگ رسانه‌ای در فضای مجازی بر علیه جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه اسالم با گرامیداشت ایام ماه ذیحجه و مناسبت‌های پیش رو، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) به بیان شرایط و دوران آن امام بزرگوار پرداخت و عنوان کرد: اسلام سکولار و جدایی دین از سیاست ریشه در اندیشه بنی امیه دارد که امروز هم برخی افراد عقاید آنان را در لسان جدید و با واژگان غربی تکرار کرده و دینداری فردی را تبلیغ می‌کنند و به ظواهر دین پایبند اما اندیشه توحیدی و مبارزه با طاغوت ندارند.

باقری در ادامه به دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: ملت ایران و عراق پیوستگی مذهبی و فرهنگی بسیاری کهنی دارند و هیچگاه شیطنت‌ها و نقشه‌های دشمنان هم نتوانسته بین دو ملت جدایی بیندازد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نتیجه شوم حضور آمریکایی‌ها در منطقه و به خصوص کشور عراق اشاره کرد که منجر به شهادت دو تن از مجاهدان و مبارزان بزرگ دو کشور در خاک عراق شد.

امام جمعه اسالم گفت: همانطور که امام خامنه ای فرمودند «جمهوری اسلامی ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.»

حجت الاسلام باقری شیطنت دو هواپیمای جنگنده رژیم صهیونیستی و ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه را نقض آشکار قوانین بین المللی و اقدامی تروریستی برشمرد و تصریح کرد: یقیناً این اقدام صهیونیست‌ها هم بی پاسخ نخواهد ماند و تقاص این کار خود را پس خواهند داد.

امام جمعه اسالم به در پیش بودن کنکور سراسری سال و درخواست برخی دانش آموزان برای تغییر در زمان آزمون به خاطر نگرانی از ویروس کرونا ضمن تقدیر و تشکر از برنامه ریزی و مسئولان آموزشی کشور گفت: با توجه به مطالب مطرح شده در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش به دانش آموزان عزیز اطمینان خاطر می‌دهیم کنکور در بهترین زمان ممکن و در بهترین شرایط بهداشتی برگزار خواهد شد و هیچ جای نگرانی نیست.

کد خبر 4981820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha