۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۴

امام جمعه بوئین میاندشت:

وجود تبعیض در جامعه موجب عدم بروز خلاقیت جوانان می‌شود

وجود تبعیض در جامعه موجب عدم بروز خلاقیت جوانان می‌شود

بوئین میاندشت- امام جمعه بوئین میاندشت گفت: وجود تبعیض در جامعه موجب عدم بروز خلاقیت جوانان می‌شود، مسئولان باید به توانایی‌های جوانان در راستای رقم زدن جهش تولید در شهرهای کوچک توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوئین میاندشت اظهار داشت: انسان با تقوا شخصی است که نه ترس از آینده و نه اندوه گذشته را دارد یعنی بهترین و زیباترین زندگی را می‌کند.

وی با بیان اینکه دنیا زندان مؤمن در راه نجات مؤمن به رسیدن به زندگی آخرت است، بیان داشت: امسال از شیعیان ایران اسلامی در حج حضور ندارند و این امر برای ما ناراحت کننده است؛ از مردم مؤمن ایران اسلامی می‌خواهیم که در روز عرفه که روز نیایش با خدا است برای ظهور امام زمان عج الله و رفع مشکل بیماری کرونا از سر دنیا و دیگر امور مهم دعا کنند.

پنج مرداد سالروز تأسیس نماز جمعه در کشور

امام جمعه بوئین میاندشت تصریح کرد: پنجم مرداد روز تأسیس نماز جمعه است، بالاترین ره آورد انقلاب نماز جمعه است و این عبادت بزرگ را ترک نباید کرد، اصحاب امام باقر (ع) کسانی هستند که در نماز جمعه شرکت می‌کنند چون برای رفتن به این جماعت نماز خواندن ارزش قائل هستند و وقت می‌گذارند.

وی در رابطه با روز کارآفرینی، گفت: جوانان منطقه ما خلاق و پرکار هستند اما برخی خلاقیت‌ها را به کارگیری نمی‌کنند، آنچه باعث ناامیدی و یأس جوانان می‌شود محرومیتِ همراه با تبعیض است چون جوانان محرومیت را به جان می‌خرند اما تبعیض را هرگز قبول نمی‌کنند.

وجود تبعیض در جامعه موجب عدم بروز خلاقیت جوانان می‌شود

حجت الاسلام اسکندری ادامه داد: آنچه باعث می‌شود خلاقیت جوانان بروز و ظهور پیدا نکند دیدن تبعیض‌ها است اگر مسئولین استان و شهرستان نگاه ویژه به روستاهای محروم شهرستان‌های کوچک کنند خواهند دید که جوانان بوئین میاندشت همان جوانان دوران دفاع مقدس هستند و در میدان اقتصادی نیز حرکت خواهند کرد.

وی گفت: مسئولین نگذارند که تبعیض‌ها به خشم تبدیل شود تا دشمنانی که در مدیریت کشور خودشان ماندند و به گرد پای انقلاب ما نخواهند رسید از این امر سوءاستفاده کنند، مطالبات اجتماعی نباید نادیده گرفته شود؛ مسئولان ما حرکت و تلاش می‌کنند اما این حرکت‌ها، جهادی نیست.

برخی مسئولین حرکت جهادی انجام نمی‌دهند

امام جمعه بوئین میاندشت با قدردانی از برخی مسئولین شهرستان بوئین میاندشت که عملکرد خوبی دارند، تأکید کرد: شخصی که به سمت مدیریت می‌رسد یعنی فرمانده دسته است و شبانه روز حرکت عملیاتی و جهادیِ طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید انجام دهد، خدا همواره انقلاب را یاری می‌رساند بنابراین در خدمت به خلق خدا نباید از غافله و کاروان شهدا عقب بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال عید سعید قربان روز جمعه است و نماز جمعه خوانده نمی‌شود بلکه نماز عید قربان ساعت هفت و نیم صبح در مکان فعلی نماز جمعه اقامه می‌شود.

اسکندری گفت: افرادی که تمایل دارند سنت حسنه قربانی کردن را انجام دهند در صورت نداشتن وسع مالی می‌توانند در این روز سنت قربانی کردن گوسفند را به صورت دسته جمعی انجام دهند.

کد خبر 4981823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha