۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹

در قالب مصوبات سفر رئیس‌جمهور؛

۱۵۷ پروژه عمرانی در استان سمنان در دست اقدام است

۱۵۷ پروژه عمرانی در استان سمنان در دست اقدام است

سمنان- معاون امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه ۱۵۷ پروژه عمرانی در استان در قالب مصوبات سفر رئیس‌جمهور اجرایی می‌شود، گفت: پروژه‌های سفر اول ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرعامل و اعضای بنیاد همیاری مردم سمنان در توسعه آموزش عالی و عمران به میزبانی استانداری بابیان اینکه در دو سفر رئیس‌جمهور به این استان ۱۵۷ پروژه عمرانی در قالب مصوبات این سفر اجرایی می‌شود، اظهار داشت: درمجموع دو هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر دوره اول رئیس‌جمهور به این استان ۷۲ پروژه بااعتبار یک هزار میلیارد تومان تصویب شد، تصریح کرد: این پروژه‌ها تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به‌زودی بهره‌برداری می‌شوند.

ساخت پروژه تالار مرکزی سمنان مغفول مانده است

معاون عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه در سفر دوره دوم نیز ۸۵ پروژه بااعتبار یک هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان تصویب‌شده است، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات سفر و استانی، استان سمنان امروز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل‌شده است.

فخری با تأکید بر اینکه اقدامات عمرانی از غرب تا شرق استان اجرایی شده است، یادآور شد: پروژه‌های تأمین آب‌سرخه، آب شاهرود از سد کالپوش، آب سمنان از سند فینسک، آب گرمسار از سیمین دشت و پروژه انتقال آب خزر به استان سمنان ازجمله پروژه‌های مهم و حیاتی است که در این مدت انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت این پروژه‌ها تخصیص‌یافته است، افزود: ساخت پروژه تالار مرکزی سمنان نیز یکی از مواردی است که مغفول مانده و مشمول زمان شده است.

اجرای پروژه فرهنگی گردشگری سرخه

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه موزه شهر، بازارچه صنایع‌دستی و حریم زندان در مرکز شهر و محور سمنان- معلمان، ازجمله پروژه‌هایی است که اجرای آن در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: بازسازی و بهسازی ورودی شهرها ازجمله وظایف مهم شهرداری‌ها است.

فخری با اشاره به‌ضرورت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان بیان کرد: پروژه فرهنگی گردشگری سرخه بااعتبار ۴۰ میلیارد تومان در مجاورت راه اصلی ارتباطی تهران- مشهد در حال انجام است.

وی بابیان اینکه این پروژه‌ها ظرف دو سال آینده بهره‌برداری می‌شود، تأکید کرد: نگاه به سمنان به‌عنوان مرکز استان نیز باید در قالب ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، اجرای اقدامات مطلوب و درخور و همچنین در سایه این نگاه منطقی و معقولانه بوده و برای تحقق آن تلاش شود.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه بسیاری از پروژه‌ها در استان سمنان طی هفته دولت و دهه فجر آماده بهره‌برداری است، ابراز کرد: افتتاح بیمارستان مهدی‌شهر یکی از این موارد است که با تحقق این مهم یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان محقق می‌شود.

کد خبر 4983492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha