۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین:

سبد معیشتی میان مددجویان کمیته امداد قزوین توزیع می شود

سبد معیشتی میان مددجویان کمیته امداد قزوین توزیع می شود

قزوین- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: به مناسبت عید قربان ۶۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد استان قزوین توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد فراهانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در محل کمیته امداد قزوین برگزار شد اظهار داشت: علیرغم شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی هستیم و این وضعیت نشان می‌دهد روحیه خیرخواهانه همچنان در کشور پابرجاست.

فراهانی تصریح کرد: در سال گذشته در زمینه نذر قربانی مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیرین جمع آوری شد که میان نیازمندان توزیع کردیم.

وی اضافه کرد: نذر قربانی امسال فراگیر شده و الان با شرایط کرونا که داریم نگران سلامت خانواده‌ها هستیم و بستری مهیا شده تا با روش‌های نوین بتوانیم نذر قربانی شهروندان را با راحت ترین راه ممکن مهیا کنیم تا مردم با کمترین دغدغه بتوانند کمک‌های خود را اهدا کنند.

فراهانی تصریح کرد: کمک‌های اندک شهروندان هم می‌تواند در مسیر خدمت رسانی به نیازمندان بسیار مؤثر و نقش آفرین باشد و ما از اهدای کمک‌های ۱۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان استقبال می‌کنید و قدردان همه خیرین هستیم.

امانتدار مردم هستیم

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: کمک‌های اهدایی جمع آوری شده برای خرید قربانی و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان هزینه خواهد شد و امیدواریم امسال نیز شاهد مشارکت خوب مردم باشیم.

وی بیان کرد: همه ما در کمیته امداد امانتدار مردم هستیم و ضمن پایبندی به احکام شرعی به همه سرفصل‌های تعریف شده در نحوه کمک رسانی پایبندیم تا هیچ نیتی مغفول نماند.

فراهانی گفت: فاز دوم رزمایش کمک‌های مومنانه به نام «نهضت تعاون» از عید قربان تا عید غدیر پیش بینی شده و کمک‌ها در دوره زمانی دهه اول محرم و دهه آخر صفر هم جمع آوری و توزیع می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در این مرحله تلاش می‌کنیم تا هیچ فرد نیازمندی از دایره دریافت کمک‌های مردمی باز نماند و ما با کمک سایر مؤسسات خیریه و انجمن‌ها امیدواریم همه افراد را تحت پوشش قرار دهیم.

وی اظهار داشت: در اطعام ماه رمضان بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شد و اطعام مهدوی صورت گرفت.

فراهانی اضافه کرد: در این ایام ۷۳ آشپزخانه در مساجد و اماکن متبرکه برپا شد و روزی هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع شد که حرکت ارزشمندی بود و مورد استقبال هم قرار گرفت.

وی گفت: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا دید و بازدید حذف شده و امیدواریم کمک‌ها و هدایا از طریق فضای مجازی و با کارت انجام شود تا شاهد مشکلی در این زمینه نباشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: آمادگی داریم کمک‌های سادات در روز غدیر را دریافت و توزیع کنیم و در این زمینه برای تهیه و توزیع بسته‌های غذایی هم پیش بینی لازم صورت گرفته است و از فرصت روز عید غدیر برای کمک به سادات نیازمند استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در استان تعداد ۱۰۸ کودک یتیم سادات و ۸۸۰ سادات تحت پوشش کمیته امداد هستند و ما آمادگی داریم که کمک‌های مردمی، نذورات و هدایا را میان این افراد توزیع کنیم.

فراهانی از توزیع ۳۳۰ هزار بسته غذای گرم میان نیازمندان هم خبر داد و اضافه کرد: در راستای اعتمادسازی میان خیرین بسیار علاقمند هستیم تا ضمن معرفی افراد نیازمندان و محروم بستر کار را مهیا کنیم تا خود خیرین بتوانند به صورت مستقیم کمک‌های خود را میان افراد نیازمند توزیع کنند و ما فقط رابط باشیم.

وی بیان کرد: نگاه ما در بسیج کمک‌های مردمی فقط جمع آوری وجه نقد نیست بلکه هر گونه کمک اعم از مشاوره، فکری، مهندسی و خدماتی را هم جذب می‌کنیم که در این راستا دنبال فعالیت مراکز نیکوکاری به صورت تخصصی هستیم تا از هر گونه کمکی برخوردار شویم.

فراهانی اظهار داشت: با راه اندازی مرکز نیکوکاری در دانشگاه بین الملل از ظرفیت طرح و پژوهش این دانشگاه استفاده خواهیم کرد و در سازمان نظام مهندسی هم مرکزی راه اندازی می‌شود تا از خدمات رایگان مهندسی و فنی برخوردار شویم.

وی گفت: مراکز نیکوکاری خیلی خوب کار می‌کنند و توانسته اند موجب افتخار و امید نیازمندان شوند و ما نیز با امانتداری تلاش می‌کنیم این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهار داشت: در استان ۷۳ مرکز فعال نیکوکاری داریم که در صددیم آنها را به ۱۲۹ مرکز افزایش دهیم تا از مشارکت مردم در این مسیر بیشتر استفاده شود.

ارائه سبد معیشتی به نیازمندان / ۶۲ هزار مددجو بسته معیشتی می‌گیرند

وی اضافه کرد: به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و عید غدیر خم همزمان با سراسر کشور توزیع سبد معیشتی در این ایام در قالب ایران همدل توزیع می‌شود که این کالاها شامل برنج، مرغ و روغن در شهرها از طریق فروشگاه‌های رفاه و در روستاها در محل سکونت خانواده‌ها توزیع می‌شود.

فراهانی در ادامه با درخواست از مردم برای ارائه کمک‌های خیرخواهانه گفت: روش‌های مختلفی برای دریافت و جمع آوری کمک‌های مردمی پیش بینی شده که روش‌های نوینی را هم در نظر گرفته ایم تا همه افراد بتوانند در کار خیر مشارکت کنند.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند با شماره تلفن گویای ۳۳۸۰۸ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۴۵۴۰۶ به نام وجوهات کمیته امداد استان و کد مهربانی # ۰۲۸*۸۸۷۷* و یا از طریق سایت کمیته امداد و یا مراجعه حضوری به ادارات و پایگاه‌های کمیته امداد برای اهدای نذورات عید غدیر اقدام کنند.

کمک‌های مردمی در استان قزوین افزایش یافت

فراهانی گفت: امسال علیرغم مشکلات اقتصادی و فشارهای ناشی از تحریم شاهد افزایش کمک‌های مردمی و مشارکت شهروندان در کارهای خیرخواهانه هستیم و این روند بیانگر روحیه تعاون و همکاری و خیرخواهی در میان مردم استان است.

وی بیان کرد: استان قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح جمع آوری کمک‌های مردمی با «دستگاه پوز» از طریق سامانه «سنا» است که مردم به جای صندوق صدقات می‌توانند کمک‌های خود را از این طریق اهدا کنند.

فراهانی یادآور شد: در این روش همکاران کمیته امداد با دستگاه پوز به افراد و درب خانه‌های مردم مراجعه کرده و از طریق دستگاه کمک‌های نقدی را جمع آوری کرده و رسید تحویل می‌دهند و این هدایا به حساب کمیته امداد واریز شده و میان نیازمندان در محل تعیین شده هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: در این روش ضمن حذف پول نقد و تسریع در کارها از هر گونه تخلف احتمالی هم جلوگیری می‌شود.
 

کد خبر 4983546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha