۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹

رئیس پلیس فتای اصفهان مطرح کرد

تهدید برداشت غیرمجاز از حساب افراد با وجود رمز پویا ادامه دارد

تهدید برداشت غیرمجاز از حساب افراد با وجود رمز پویا ادامه دارد

اصفهان-رئیس پلیس فتای استان صفهان گفت: با فعال شدن رمز پویا برداشت غیرمجاز از حساب افراد به صفر نرسیده است و افراد باید مراقب ورود به درگاه های جعلی بانکی و یا سایتهای غیرمجاز باشند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جرایم ارجاع داده شده به پلیس فتا اصفهان اظهار داشت: بیشترین جرایم فضای مجازی مربوط به جرایم اقتصادی است که با فعال شدن رمز پویا با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به گذشته مواجه هستیم.

وی افزود: البته با فعال شدن رمز پویا برداشت غیرمجاز از حساب افراد به صفر نرسیده است و رایج‌ترین کلاهبرداری با روش فیشینگ یا جعل صفحات اینترنتی تحت عنوان خرید نرم افزار، فیلترشکن، ثبت نام‌های اینترنتی و امثال آن رخ می‌دهد.

رئیس پلیس فتای اصفهان با تاکید بر اینکه نیمی از جرایم اقتصادی از درگاه‌های جعلی فیشینگ انجام می‌شود، تصریح کرد: تهدید درگاه‌های جعلی حتی با رمز پویا ادامه دارد و لازم است که سایت جعلی از درگاه اصلی شناسایی شود.

کد امنیتی باید رفرش شود

وی افزود: پس از اینکه افراد به تارنماها وارد می‌شوند به درگاه‌های جعلی بانک هدایت شده و اطلاعات خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند و آنها هم در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی به تمامی کاربران اینترنتی توصیه کرد: مردم حتماً از سایت‌های مجاز که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنند و توجه داشته باشند که آدرس اینترنتی درگاه‌های پرداخت حتماً باید با عبارت HTTPS شروع شده باشد.

وی بیان داشت: کد امنیتی بایستی با هر بار رفرش کردن تغییر کند که در غیراین صورت این درگاه جعلی بوده و صاحب آن قصد کلاهبرداری دارد.

افزایش جرایم اخلاقی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا در ادامه به افزایش جرایم اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی در استان اصفهان داشت و گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر این گونه جرایم افزایش یافته است و لازم است افراد به فضای مجازی اطمینان نداشته باشند و اطلاعات خصوصی خود را در اختیار افراد قرار ندهند.

کد خبر 4984800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha