۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱

استاندار مرکزی:

پروژه محور اراک- فرمهین تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد

پروژه محور اراک- فرمهین تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد

اراک- استاندار مرکزی از تکمیل پروژه محور اراک-فرمهین و بهره برداری آن تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز سه شنبه در جلسه شورای راهبری تصادفات استان مرکزی در اراک، ضمن تشکر از تلاش‌های پلیس راه و راهور استان مرکزی اظهار کرد: با وجود کمبودها آن‌ها مسئولانه وظایف خود را انجام دادند و می‌توان گفت که راهداری، شهرداری‌ها و… در زمینه‌های مختلف برای کاهش آلام و خسارت‌های مادی و معنوی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: آمار مطرح شده توسط شورای ترافیک و پلیس راهور نشان دهنده به نتیجه رسیدن سیاست گزاری این شورای راهبری است.

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته میزان تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی در جاده‌های استان مرکزی در حوزه درون و برون شهری با کاهشی ۴۷ درصدی روبرو شده است که باید این دستاورد را حفظ کرد.

اقازاده وضعیت محور ازنا- شازند در حوزه راه را یکی از تهدیدات اصلی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: ۲ سال پیش با حضور وزیر راه و شهرسازی استارت چهار بانده شدن این محور زده شد و در سال ۹۸ نیز بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و در سال آینده ۱۳ کیلومتر از این محور دو خطه می‌تواند زیر بار ترافیک قرار گیرد.
 

وی افزود: عملیات مربوط به پروژه محور زالیان به اتمام می‌رسد. با توجه به کشته شدن ۷ نفر در سانحه تصادف محور اراک- فرمهین باید برای تسریع در تکمیل این پروژه تلاش کرد و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. همچنین ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه و تجهیز آن در نظر گرفته شده است.

استاندار مرکزی تأمین روشنایی محور اراک – فرمهین را از ابتدای امر مهم عنوان کرد و گفت: تقاطع‌های بسیاری در این محور وجود دارد وبا اتمام آن قدم‌های مثبتی در زمینه تسهیل در عبور و مرور استان صورت گرفته است.

آقازاده بیان کرد: همچنین باید پروژه محور نوبران-غرق آباد به طول ۱۱ کیلومتر که بسیار پرتردد است مدنظر قرار گیرد و باید تصمیمات اتخاذ شده برای این محور تا سال آینده سریع‌تر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی تصادفات هدفگذاری شد اما با روند کاهشی آن مواجه بودیم، گفت: تمام تصمیمات و اقدامات در حوزه راه باید به سیاست و هدف اصلی یعنی کاهش آسیب‌ها، خسارات و تصادفات منجر شود.

استاندار مرکزی گفت: تمامی دستگاه‌ها، فرمانداری‌ها، شورای ترافیک، اورژانس، هلال احمر، راه و شهرسازی و… باید برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان تلاش کنند.

کد خبر 4985618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha