۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

رعایت دستور العمل های بهداشتی در هنگام برداشت محصول ضروری است

رعایت دستور العمل های بهداشتی در هنگام برداشت محصول ضروری است

رشت- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: شالیکاران در هنگام درو و برداشت محصول نکات بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع کرونا و تب شالیزار رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت محصول برنج از شالیزارهای استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا شالیکاران برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس باید اقدامات لازم را را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه در هنگام برداشت محصول به صورت سنتی کارگران باید فاصله فیزیکی دو متری خود را رعایت کنند، افزود: در صورت احساس خستگی، ضعف، تب و کوفتگی در کوتاه‌ترین زمان به مرکز درمانی و یا خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه شالیکاران باید در هنگام جابه جایی کارگران از ماسک استفاده کنند، گفت: در هنگام صرف ناهار باید فاصله فیزیکی در میان کارگران رعایت شده و حتماً قبل از استفاده از مواد غذایی دست‌ها با آب و صابون شسته شود. استفاده از الکل الزامی نیست.

وی به شیوع بیماری تب شالیزار به عنوان یکی دیگر از بیماری‌های فصل زارعی در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: شیوع این بیماری زمان کاشت و برداشت محصول برنج در استان گیلان شایعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: این بیماری علائمی همانند کرونا دارد لذا شالیکاران آن را جدی بگیرند از شستن دست و پای خود بعد از کار در آب رودخانه، شالیزار و یا آب‌های جاری غیر از آب لوله کشی جدا خودداری کنند.

کد خبر 4985921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha