۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۵

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران:

باورهای مهارت آموزی را اصلاح کنیم

باورهای مهارت آموزی را اصلاح کنیم

ساری- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران گفت: استانداردهای آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی ما با استانداردهای جهانی برابر است ولی باید باورهای مهارت آموزی را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی عصر چهارشنبه در نشست با مدیران صنایع چوب و کاغذ استان گفت: تجربه زیادی در آموزش عالی دارم، یک زمانی ما نیاز داشتیم به رشته‌های پزشکی اما در یک مقطع راه را اشتباه رفتیم و از رشته‌های مهارتی غفلت کردیم.

شیخ الاسلامی در ادامه افزود: استانداردهای آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی ما با استانداردهای جهانی برابر است اما درخصوص مهارت‌آموزی باید باورهای خود را اصلاح کنیم و به دنبال مراکزی باشیم که خلأ این نیاز را مرتفع کند.

وی گفت: فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی و کاربردی ازجمله این مراکز هستند اما مدارس آموزش فنی و حرفه‌ای مأموریت عام دارند و از بودجه دولتی استفاده می‌کند اما دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی از شهریه بچه‌ها استفاده می‎‌کند و بنا است مأموریت خاص داشته باشد.

رئیس دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی مازندران همچنین افزود: در جهان هفت هزار شغل تعریف شده است و ما تازه به هزار شغل رسیدیم و باید شغل تعریف کنیم.

وی گفت: استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی مستعد رشته‌های مختلف مهارتی در حوزه گردشگری است و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی مازندران ضمن توصیه بر گسترش دوره‌های تک‌پودمانی ابراز امیدواری کرد تا شاهد رشد مرکز آموزش علمی و کاربردی چوب و کاغذ مازندران باشیم.

کد خبر 4986536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha