۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴

تصاویری از سوختن حیات وحش «کوهدشت» در حریق مراتع

تصاویری از سوختن حیات وحش «کوهدشت» در حریق مراتع

کوهدشت- حریق مراتع و جنگل‌های کوهدشت که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد، خساراتی را به حیات وحش منطقه نیز وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حریق مراتع و جنگل‌های منطقه «گاچال» بخش طرهان شهرستان کوهدشت روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و پس از اطفای حریق با وزش باد بار دیگر آتش از صبح روز پنجشنبه شعله ور شد.

وسعت حریق و صعب العبور بودن منطقه، کار اطفای حریق را با مشکل و سختی مواجه کرده بود و با هلی برد نیروها به منطقه، حریق در ساعات پایانی روز پنجشنبه اطفا شد.

اما خبرها حاکی از آن است که روز گذشته نیز بار دیگر شعله‌های آتش به مراتع منطقه «کونانی» رسید که با تلاش نیروهای مستقر در منطقه اطفا شد.

براساس این گزارش، حریق مراتع و جنگل‌های کوهدشت که به گفته مسئولان عمدی نیز بوده منجر به وارد شدن خساراتی به حیات وحش منطقه نیز شد که تصاویری از سوخته شدن حیات وحش منطقه را در این ویدئو می‌بینید.

شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در این رابطه گفت: به گواه افراد محلی و بر اساس گزارشات واصله، جای بسی تأسف دارد که حریق مراتع و جنگل‌های کوهدشت به طور کاملاً مشکوک و عامدانه، در نقاط مختلفی به صورت کاملاً عمدی شعله ور می‌شود.

وی افزود: پس از تحقیقات محلی و عملیات ضربتی موفق شدیم افرادی که به صورت عمدی، دست به این کار زده بودند را دستگیر و توسط مقامات انتظامی بازداشت کنیم که البته تحقیقات توسط مراجع ذیصلاح ادامه دارد و نتیجه نهایی آن پس از مشخص شدن، متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 4987893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      با سلام خاموشی جنگلهای زاگرس به همت مردم انجام شده . اما متاسفانه مسئولان بی لیاقت شهرستان از درک اینکه این درختان و مراتع سرمایه ملی بوده و سالانه خدمات مهمی رو به مردم زاگرس نشین ارائه میکنند عاجزن