۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۶

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

مردم باید در جریان عملکرد مسئولان باشند/لزوم شفاف سازی دستگاه قضا

مردم باید در جریان عملکرد مسئولان باشند/لزوم شفاف سازی دستگاه قضا

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اطلاع مردم از عملکرد مسئولان می تواند عملکرد آنها را شفاف سازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر گروسی یکشنبه شب در دومین نشست فصلی معاونین، روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان آذربایجان غربی افزود: در زمان فعلی تخلفات و جرایم مدیران و کارکنان اداری از ترک فعل ناشی می‌شود، قبلاً بیشتر توجه به فعل مجرمانه داشتیم ولی اکنون ترک کردن وظایفی که قانون بر عهده مدیر گذاشته جرم است و مسئولان قضائی استان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه گزارش‌هایی که از حوزه‌ها ارسال می‌شود باید در کمترین زمان و با سرعت منعکس شوند تا بتوانیم واکنش سریع نسبت به آن داشته باشیم، گفت: باید در مقابل قانون و مردم در خصوص عملکرد دستگاه قضاء پاسخگو باشیم و این حق مردم است که مطلع شوند خدمت گذاران آنها که اموال و بیت المال در اختیار آنهاست چگونه فعالیت می‌کنند و یقیناً اطلاع مردم از عملکرد مدیران و مسئولین می‌تواند عملکرد آنها را شفاف سازی و اعتماد عمومی را جلب کند.

گروسی افزود: هم اعتماد و هم نظارت دو عنصر مهم در حوزه کار دستگاه قضائی هست و این دو باید در کنار هم باشند و هیچیک را فدای دیگری نکنیم، کارها در دستگاه قضائی حساس و خطیر و پر آسیب و نیازمند دقت و هوشمندی بالایی هست، لذا باید کار صیانتی توسط مدیران حوزه‌های قضائی و استانی اعمال شود تا آسیب‌ها متوجه دستگاه قضائی نشود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: موضوع خدمت رسانی باید جدی گرفته شود، باید از تلاش شبانه روزی رئیس دستگاه قضاء حمایت کرده و به حوادث و وقایع پیرامون خود حساس باشیم و به نیازهای قضائی مردم توجه کنیم، خصوصاً حقوق عامه را باید در سر لوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در توجه به حقوق عامه مدیران و مسئولان وظیفه اصلی و درجه اول را دارند، در حوزه شهری و صیانت از حقوق بیت المال اگر کاستی داریم نشانگر ضعف مدیرانی است که در آن حوزه فعالیت دارند، تاکید کرد: دادستان‌ها مسئولیت سنگینی در احقاق حقوق عامه و حفظ بیت المال را دارند، خصوصاً در زمینه حقوق عامه، مدارا معنی ندارد و مماشات پذیرفته نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه به همکاران قضائی و اداری توصیه کرد که خود مراقبتی را در پیش بگیرند، چرا که بهترین راه دوری از گزند و آسیب خود مراقبتی است که می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

گروسی با اشاره به شرایط کنونی کشور و درگیری با ویروس کرونا گفت: از تمامی همکاران می‌خواهم نظارت کنند تا پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در محیط اداره و حتی در بین مردم رعایت شوند و روساء و دادستان‌ها نظارت کافی و لازم را داشته باشند تا جان مردم عزیز را صیانت کنیم و از کرونا در امان نگه داریم تا به امید خدا بتوانیم این مشکلات و سختی‌های کرونا را هم پشت سر بگزاریم.

در ادامه جلسه معاونین قضائی و نیز رؤسای برخی حوزه‌های قضائی در مورد موضوعات، مسائل و مشکلات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 4989554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha