۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

جانشین فرمانده مرزبانی خوزستان:

نقش بنادر خوزستان در توسعه اقتصادی کشور راهبردی است

نقش بنادر خوزستان در توسعه اقتصادی کشور راهبردی است

اهواز- جانشین فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: نقش بنادر استان خوزستان در توسعه اقتصادی کشور راهبردی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یدالله شرفی صبح سه شنبه در نشست افزایش تعاملات با دیگر دستگاه‌ها، بررسی مسائل مرزی، مبارزه با قاچاق کالا و تأمین امنیت اسکله‌های تجاری خوزستان که با حضور جمعی از کارشناسان امور مرزی و مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بنادر استان خوزستان از جمله بندر ماهشهر در کشور راهبردی هستند و نقش بسزایی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند. این بنادر و آب‌های ساحلی منتهی به آنها باید از ضریب امنیتی بالایی برخوردار باشند.

وی در ادامه بر تعامل و همکاری تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های مستقر در مناطق و شهرهای مرزی تأکید کرد و افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، مجموعه مرزبانی خوزستان با نمایش اقتدار و صلابت خود عرصه دریا و سواحل شمالی خلیج‌فارس را زیر چتر اطلاعاتی قرار داده است و امنیت آن را تأمین می‌کند.

وی عنوان کرد: نتیجه‌بخش بودن اقدامات گسترده صورت گرفته در بحث امنیت مرزهای دریایی و کنترل سواحل استان مستلزم تلاش تمامی سازمان‌های دخیل در این امر است.

سرهنگ شرفی عنوان کرد: امنیت فعلی را هم مرزنشینان مستقر در مرز و هم ساکنان شهرها به خوبی احساس می‌کنند و ما وظیفه خود را می‌دانیم که در حفظ و برقراری این مهم که لازمه توسعه و پیشرفت عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه است، تمام تلاش خود را با همکاری و هم‌افزایی هدفمند به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، تأمین امنیت آب‌های ساحلی و اسکله‌های تجاری و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای افزایش تعاملات و هم‌افزایی، بررسی مسائل امنیتی و مشاهدات مرزی، کنترل شناورهای تجاری و صیادی، حفظ منابع آبزی و رسیدگی به مسائل صیادان و ساحل‌نشینان از محورهای مورد بحث این جلسه هم‌اندیشی و تعاملی بوده است.

کد خبر 4990539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha