۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲

رئیس اداره اوقاف کاشمر بیان کرد:

ادارات دولتی بزرگترین بدهکاران به اداره اوقاف

ادارات دولتی بزرگترین بدهکاران به اداره اوقاف

کاشمر ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: ادارات دولتی از محل پذیره نویسی بزرگترین بدهکاران به اوقاف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین نیساری امروز در جمع خبرنگاران از انجام ۱۰ وقف جدید به ارزش ۹۳۰ میلیون تومان از ابتدای امسال در کاشمر خبر داد و گفت: ۴۰ درصد از وقف‌های امسال مربوط به بانوان است که تاکنون شش مورد آن در سامانه موقوفات ثبت نهایی شده است.

رئیس اداره اوقاف کاشمر با بیان اینکه پنج مورد از وقف‌های امسال با هدف کمک به فقرا و نیازمندان انجام شده است، ادامه داد: از ابتدای امسال ۴۰ سند مالکیت رقبه موقوفات برای اراضی موقوفه صادر شده است.

وی با بیان اینکه شهر کاشمر علی رغم اینکه شهر موقوفه است ولی در تعداد نیات محدود است، افزود: باید برای هر امر موقوفات داشته باشیم که ضروری است توجه به علم و فن آوری، محیط زیست، کتاب و کتابخوانی، بهداشت و آموزش در اولویت قرار گیرد؛ ثواب انجام این وقف‌ها کمتر از عزاداری امام حسین (ع) نخواهد بود.

حجت الاسلام نیساری با تأکید بر اینکه در کشور اسلامی ما مردم از اموال خود برای عزاداری امام حسین (ع) و ائمه به خوبی هزینه می‌کنند حتی قبل از انقلاب اسلامی برای حفظ اسلام و برپایی عزاداری ائمه وقف‌های زیادی صورت گرفته است، افزود: در کاشمر تاکنون فقط یک وقف علم و فناوری به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اراضی موقوفات مشاعی است و چند پلاک معروف در شهرستان داریم که شناسایی شده است که کار تحدید و حدود آن در حال تهیه شدن است، گفت: می‌توان از پلاک ۵۰۰ هکتاری اراضی حاجی آباد با ۴۰ درصد موقوفه، پلاک عشرت آباد با ۲۹۱ هکتار که یک چهارم از آن موقوفه و حدود ۲۰۰ هکتار از روستای سرحوضک که ۴۰ هکتار آن موقوفه و حدود ۲۰۰ هکتار از پلاک روستای فرگ نام ببریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و عدم پذیرایی از زائرین در بقاع متبرکه، فعالیت عمرانی در بقاع در دستور کار قرار گرفت که از ابتدای امسال تاکنون حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سالن ابن کاسفی امام زاده سید حمزه، ۸۳۶ میلیون تومان در گنبد امام زاده سید محمد (ع) و ۱۰۰ میلیون تومان در زائرسرای امام زاده سید مرتضی هزینه شده است.

نیساری از توزیع ششمین دوره بسته‌های معیشتی از طرف بقاع متبرکه بین نیازمندان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون هزار و ۲۸۰ بسته سبد معیشتی به ارزش ۲۳۶ میلیون تومان توزیع و مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک نقدی نیز به عنوان هزینه درمان و… به نیازمندان پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه شهرستان کاشمر دارای هزار و ۳۰۰ موقوفه است، گفت: حدود دو میلیارد تومان مربوط به اجاره‌های موقوفات از اشخاص و بخش خصوصی و دولتی طلبکاریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: در بخش پذیره در حوزه اشخاص حقیقی طلبکاری قابل توجه نداریم ولی از بخش حقوقی و ادارات مبلغ قابل توجهی طلبکار داریم که فقط آموزش و پرورش با در اختیار داشتن ۶۰ رقبه موقوفه برای هیچکدام از این رقبه ها پذیره پرداخت نکرده است.

نیساری با بیان اینکه ارگان‌های دولتی بیشترین بدهکاری به اوقاف را دارند، گفت: از محل اجاره، ۱۵۰ نفر بدهکار اصلی داریم که فقط یک نفر ۱۸۰ میلیون تومان بدهکار است. این مبالغ بیشتر مربوط به واحدهای تجاری می‌شود که با توجه به تعطیلات و بیماری کرونا، رعایت حال مستاجرین مد نظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4990808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha