۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷

دادستان مرکز استان کردستان:

اولویت نظام اسلامی نسبت به زندان‌ها دیدگاهی تربیت محور است

اولویت نظام اسلامی نسبت به زندان‌ها دیدگاهی تربیت محور است

سنندج – دادستان مرکز استان کردستان گفت: دیدگاه اسلام و به تبع آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به زندان‌ها دیدگاهی تربیت محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جباری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری زندان‌های استان کردستان، زندان‌ها را عضوی از مجموعه خدوم قوه قضائیه در کشور دانست و اظهار داشت: کارکنان زندان‌ها حضور خود در این مراکز را نباید یک اتفاق ساده بدانند چراکه کار در مجموعه‌ای که وظیفه آن ارائه خدمات به اقشار آسیب دیده جامعه است قطعاً حکمت خداوند متعال بوده و باید از این فرصت همچون نردبانی جهت ارتقا آخرت خود بهره برد.

وی با تاکید بر این موضوع که رسالت تأسیس سازمان زندان‌ها در آیه ۳۲ از سوری مائده است، افزود: بر اساس این آیه از قرآن که در حقیقت شعار اصلی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز است، اگر بتوان یک فرد آسیب دیده و بزهکار در زندان‌ها را به جامعه بازگرداند مانند این است که کل جامعه را احیا کرده باشیم.

دادستان مرکز استان کردستان همچنین در سخنان خود با اشاره به بیاناتی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص مدیریت زندان‌ها، ادامه داد: چهره واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌توان از شاهراه مدیریت زندان‌ها به خوبی و به درستی به جهانیان نشان داد که این وظیفه خطیر را هم اکنون کارکنان خدوم زندان‌ها عهده دار هستند.

جباری دشمنان و معاندین نظام بر روی زندان‌ها و تحریف حقایق مربوط به آنها را حاکی از اهمیت این مراکز دانست و یادآور شد: خوشبختانه خدماتی که در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی، مهارت آموزی، فرهنگی و تربیتی و غیره که در زندان‌های کشور و به تبع آن در زندان‌های استان به زندانیان ارائه می‌شود حاکی از توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به کرامت انسانی و حقوق شهروندی زندانیان است.

وی بیان کرد: این مهم را از مدیریت بسیار خوب زندانبانان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها می‌توان به خوبی دریافت اما در آن سوی قضیه دشمنان قسم خورده نظام سعی دارند تا با تحریف حقایقی که در زندان‌ها رخ می‌دهد، عملکرد نظام در حوزه مدیریت زندان‌ها را با چالش روبرو کنند.

دادستان مرکز استان کردستان اعتقاد مکتبی را لازمه شغل زندانبانی دانست و در این باره گفت: شغل زندانبانی از مشاغل بسیار سخت در جامعه است که در این راستا اگر کارکنان آن با اعتقادی راسخ و مکتبی رو به جلو پیش بروند هیچگاه دچار روزمرگی نشده و همواره شاهد ارتقا نظام زندانبانی اسلامی در میهن عزیزمان خواهیم بود.

کد خبر 4991616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ام لیلا عاطفی سدهی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      1 0
      دادستان محترم من برای دادستانی به دادسرا و دادگاه های شما روی آوردم دو تا سه سال است که هر روز از روز پیش بیشتر داد مرا درآورده اند تا دادستانی !!!!!!!!!!!تمنا دارم به داد من برسید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • وحید صیدی۰۹۱۸۹۸۱۲۰۵۵ IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      باسلام احترام ساکنان این محل شهرک هلال احمرکامیاران نه زندگی داریم نه آسایش از دست این رئیس زندان کامیاران که اقدام به راه انداختن بلوک زنی غیرمجازدرفاصله۲۰متری منازل مسکونی ما که آسایش وآرامشی نداریم. تورو خدا پیگیری کنید.جوابمون نمیدن.فکرمیکنن مملکت صاحب نداره. صورتجلسه محل هم داریم.زنده بادرهبر.