۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶

امام جمعه خمام تأکید کرد:

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی راهکار جلوگیری از موازی‌ کاری دستگاه ها

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی راهکار جلوگیری از موازی‌ کاری دستگاه ها

رشت- امام جمعه خمام گفت: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی راهکاری مؤثر برای جلوگیری از پراکندگی اقدامات فرهنگی در دستگاه های متولی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه مهندسی فرهنگی در بخش خمام، اظهار داشت: پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که مسئله فرهنگ صرفاً با یک راهکار علمی و منسجم ساماندهی می‌شود.

امام جمعه خمام به معضلات موجود در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: امروز متأسفانه شاهد هستیم که از هم گسیختگی فعالیت‌های فرهنگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و فعالیت‌های جزیره‌ای سبب شده تا شاهد موازی‌کاری در حوزه فرهنگ باشیم.

اسدالله‌زاده با اشاره به وظیفه شورای فرهنگ عمومی در راستای ساماندهی اقدامات فرهنگی، تصریح کرد: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی راهکاری مؤثر برای جلوگیری از پراکندگی اقدامات فرهنگی دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه بخش خمام اولین بخش از شهرستان رشت است که نقشه مهندسی فرهنگی برای آن تدوین می‌شود خاطرنشان کرد: مؤسسه سنجه سامانه گیلان مسئولیت اجرای این طرح را برعهده دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش خمام با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌های نظارتی لازم جهت اجرایی شدن پروژه نقشه مهندسی فرهنگی توسط دستگاه‌ها انجام شده است، افزود: مدت اجرای این پروژه ۸ ماه پیش‌بینی شده است.

اسدالله زاده با بیان اینکه طرح تدوین نقشه مهندسی فرهنگی صرفاً یک طرح مطالعاتی نیست که بعد از مدتی در کتابخانه‌ها خاک بخورد، گفت: در این طرح برنامه یک ساله، برنامه ۴ ساله مطابق افق ۱۴۰۴ و برنامه ۱۶ ساله مطابق افق ۱۴۱۶ پیش‌بینی شده است.

امام جمعه خمام با اشاره به فعالیت‌های جزیره‌ای انجام شده در حوزه فرهنگ و عدم انسجام دستگاه‌های ذی‌ربط گفت: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی راهکاری مؤثر برای جلوگیری از پراکندگی اقدامات فرهنگی دستگاه‌ها است.

کد خبر 4991747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha