۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

اعلام وضعیت کرونا در خوزستان آمار سازی نیست

اعلام وضعیت کرونا در خوزستان آمار سازی نیست

اهواز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر نبود آمار سازی در وضعیت کرونایی استان، گفت: ما افرادی را که صرفاً علائم دارند، بستری نمی کنیم چرا که باعث استرس و اضطراب و... می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان ظهر امروز در برنامه «سلامت خونه» با موضوع مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: در اعلام وضعیت حال حاضر کرونا در خوزستان آمار سازی نمی‌کنیم و قصد و نیتی نداریم همچنین تحت تأثیر شرایط خاصی این اعلام انجام نشده است زیرا طبق میزان بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها تعاریف شهرهای قرمز و در وضعیت هشدار انجام می‌شود.

وی افزود: با مردم شفاف هستیم و از آنها می‌خواهیم اعتماد متقابل موجود بین ما و خودشان را با برخی غرض‌ورزی‌ها مخدوش نکنند گرچه مردم به ما اعتماد نداشتند به توصیه‌های بهداشتی ما نیز توجه نمی‌کردند اما می‌بینیم که رعایت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه گفت: مبتلایانی که مشکل تنفسی، تب بالا و وضعیت هشداردهنده‌ای دارند بستری می‌شوند زیرا در پزشکی برای بستری کردن بیمار نیاز به دلایل و توجیهاتی داریم.

وی اضافه کرد: ما افرادی را که صرفاً علائم خفیف مانند ضعف ضعیف، عدم احساس بویایی و چشایی دارند، بستری نمی‌کنیم به این دلیل که ریسک عفونت‌های بیمارستانی افزایش پیدا می‌کند، هزینه بر خانواده تحمیل می‌شود و ایجاد استرس و اضطراب می‌کند.

کد خبر 4991852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آفرین IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      با سلام و دعای خیر تو را به خدا به داد مردم خوزستان برسید بیمارستان ها بیماران کرونایی را پذیرش نمی کنند و بعد می گویند آمار بستری شدگان رو به پایین و در حال کاهش است
    • آفرین IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      بستگانی که جز پرسنل کادر درمان هستند ، خبر می دهند به دلیل خستگی بیش از حد پرسنل ، از پذیرش بیماران کرونایی معذوریم و بهشون میگیم در قرنطینه خانگی به سر بردند . این هم از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی م
    • آفرین IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      متاسفانه دارن اعلام می کنن وضعیت سفید هست که کنکور رو برگزار کنن و از طرفی مردم هم در مراسم سوگواری محرم شرکت کنند البته مدام تذکر میدن با حفظ پروتکل های بهداشتی، ولی چه فایده که اخبار کذب میدن