۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۸

فرمانده ناوگان شمال:

رسانه مدافع عمومی حقوق جامعه است

رسانه مدافع عمومی حقوق جامعه است

انزلی- فرمانده ناوگان شمال با اشاره به اینکه رسانه‌های روشنگر باید حقایق را به مردم بیان کنند، گفت: رسانه یک مدافع عمومی است، که از حقوق جامعه دفاع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم عبدالوهاب طاهری امروز (چهارشنبه) در آستانه روز خبرنگار در مراسم تجلیل از خبرنگاران در ناوگان شمال با بیان اینکه رسانه می‌تواند کلیدواژه راهکار مشکلات و نارسایی‌ها را به مسئولین اطلاع رسانی کند، گفت: رسانه یک مدافع عمومی است، که از حقوق عموم جامعه می‌تواند دفاع کند.

عبدالوهاب طاهری اظهار کرد: امروز ما در جنگ اطلاعاتی هستیم و رسانه‌های دلسوز می‌توانند در جامعه برای انتقال اخبار مفید و اثر گذار، مؤثر باشند.

وی با اشاره به اینکه ارتش یکی از نیروهایی است که همواره در موضوعات مختلف کشور و بحران‌ها حضور داشته است، گفت: تعاملات دوسویه بین ارتش و سپاه وجود دارد و در واقع همپوشانی با یکدیگر در مأموریت‌ها داریم.

دریادار دوم طاهری با بیان اینکه معاندین همیشه سعی کرده‌اند از هر حرفی به نفع خود استفاده کنند، تأکید کرد: رسانه‌های روشنگر باید حقایق را به مردم بیان کنند و باید بدانیم متفاوت بودن مأموریت بین ارتش و سپاه دلیل بر تضاد نیست.

وی با اشاره به اینکه یک سوم مرزهای ما آبی است در حالی که بیش از ۷۰ درصد واردات و صادرات غیرنفتی و ۹۷ درصد صادرات نفتی از طریق دریا انجام می‌شود، تصریح کرد: اینها یعنی ضرورت اینکه در عرصه دریا باید شاخصه‌های نظام را به خوبی بدانیم تا بتوانیم ایجاد امنیت داشته باشیم.

فرمانده ناوگان شمال با بیان اینکه اقتصاد پویا نیازمند امنیت است، گفت: و با توجه به اینکه اقتصاد ما دریا پایه است بخش عمده و ویژه ای از امنیت دریا توسط نیروی دریایی ایجاد می‌شود.

دریادار دوم طاهری، با تاکید بر اینکه دریا همان اندازه که یک فرصت است یک تهدید هم به شمار می‌رود، گفت: اگر قرار باشد یک زمان در تقابل قدرت‌های دنیا باشیم از طریق دریا خواهد بود که همیشه این مسئله از طرف رهبری در مورد دریا و اهمیت امنیت آنکه مستلزم یک نیروی توانمند است، گوشزد شده است.

نقش مهم خبرنگاران در روشنگری

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام جعفر صمدی، مدیر عقیدتی سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) انزلی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، اظهار کرد: خبرنگاران در آگاهی بخشی و روشنگری اقشار جامعه نقش بزرگی دارند.

صمدی گفت: تلاش شما باعث می‌شود جامعه ما به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی حرکت کند و روز خبرنگار بهانه‌ای برای پاسداشت تلاش انسان‌هایی است که قلم آزاد دارند و برای دستیابی به حقیقت تلاش می‌کنند.

مدیر عقیدتی سیاسی ناوگان شمال، تاکید کرد: خبرنگاری با اینکه راه پرخطری هم هست ولی راه حق طلبی است و امیدوارم که شما خبرنگاران در این مسیر گام برداشته و قلم در دست بگیرید.

کد خبر 4992128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha