۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

فرمانده انتظامی گلستان خبرداد

رشد ۱۲ درصدی سرقت در گلستان/هتک حیث ۲۱۹درصد افزایش یافت

رشد ۱۲ درصدی سرقت در گلستان/هتک حیث ۲۱۹درصد افزایش یافت

گرگان- فرمانده انتظامی گلستان با بیان این که سرقت در چهار ماهه امسال ۱۲ درصد افزایش داشته از افزایش ۲۱۹ درصد هتک حیثیت در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: رشد و توسعه اجتماعی مستلزم امنیت و سلامت جامعه بوده و پلیس در این زمینه نقش پررنگی دارد.

وی افزود: پلیس در بخش های گوناگون ایمنی، امنیت و فضای مجازی خدمات ارائه می کند.

فاضل دادگر ادامه داد: در چهار ماهه ابتدایی امسال ۱۲ درصد افزایش سرقت ها را در استان شاهد هستیم و بیش از ۷۰ درصد سرقت ها هم کشف شده است.

وی در خصوص دستگیرشدگان چهار ماهه امسال  بیان کرد: ۲۲ درصد دستگیرشدگان در زمینه سرقت، ۱۴ درصد مفاسد اجتماعی، ۱۴ درصد معتادان، سه درصد قاچاقچیان کالا، پنج درصد قاچاقچیان مواد مخدر، دو درصد امنیتی، دو درصد جرائم مالی و ۳۸ درصد هم سایر جرائم بوده است.

فاضل دادگر در خصوص تفکیک سنی دستگیرشدگان گفت: تا ۱۴ سال یک درصد، از ۱۵ الی ۲۴ سال ۱۸ درصد، ۲۶ الی ۳۹ سال ۶۴ درصد و ۴۰ سال به بالا ۱۷ درصد دستگیرشدگان را تشکیل می دهند.

وی گفت: ۷۹ درصد دستگیرشدگان بیکار و ۲۱ درصد هم شاغل هستند.

فاضل دادگر  ادامه داد: برداشت غیرمجاز از حساب در چهارماهه ابتدای امسال ۶۰ درصد کاهش یافته ولی ۹۵ درصد افزایش کلاهبرداری رایانه ای را شاهد هستیم.

وی همچنین از افزایش ۲۱۹ درصدی افزایش جرائم هتک حیثیت در فضای مجازی خبرداد.

کد خبر 4994624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha