۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان:

اعتماد مردم به پلیس ازضرورت‌های موفقیت در تأمین امنیت اجتماعی است

اعتماد مردم به پلیس ازضرورت‌های موفقیت در تأمین امنیت اجتماعی است

سنندج - معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اعتماد مردم به پلیس از ضرورت‌های موفقیت در تأمین امنیت اجتماعی و عمومی است و رسانه‌ها در جلب این اعتماد نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: میان نقش رسانه‌ها در نمایش واقعیت به مخاطب در مورد کارکرد پلیس با فنون اقناع مخاطب نسبت به عملکرد پلیس، سرعت اطلاع‎رسانی، میزان اطلاع‎رسانی بی‌طرفانه، به‌موقع‌بودن اطلاع‎رسانی، میزان نقد عملکرد پلیس، میزان رعایت اخلاق حرفه‌ای، بزرگ‌نمایی خدمات پلیس در تأمین امنیت اجتماعی، کیفیت داستان‎پردازی، محتوای پیام‌های رسانه‌ای و شخصیت‌های مورد استفاده در رسانه و ایجاد اعتماد مردم به پلیس رابطه وجود دارد.

وی افزود: بین میزان نقد پلیس و اطلاع‎رسانی در این زمینه از طریق رسانه و ایجاد اعتماد به پلیس رابطه معنی‏ داری مشاهده نمی‌شود و در نتیجه، یکی از عناصر مؤثر در رابطه با رسانه‌ها و پلیس، اعتماد است، چراکه اعتماد از مؤلفه‌های حیاتی تلقی می‌شود.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: رسانه‌ها فضایی اجتماعی می‌سازند و اعتماد را در آن خلق می‌کنند و سازمان‌ها می‌توانند در آن فضا فعالیت کنند و همچنین رسانه‌ها می‌توانند با عملکرد خود در ایجاد اعتماد مردم به پلیس نقش اساسی ایفا کنند.

سرهنگ حیدریان با بیان اینکه تعامل پلیس و رسانه، باعث ایجاد امنیت پایدار در جامعه و موجب تحقق مطالبات مردم است، یادآور شد: اصحاب رسانه نقش مؤثری در پیشبرد اهداف ناجا ایفا می‌کنند که این تلاش برای همکاری بین پلیس و رسانه‌ها در ارتقا ضریب امنیت جامعه و ایجاد آرامش روانی می‌شود.

وی بیان کرد: رسانه‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم نقش بسزایی برای ایجاد آرامش در جامعه دارند که این مهم و افزایش همکاری پلیس با خبرنگاران برای ایجاد محیطی امن در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 4994938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha