۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷

استاندار خراسان رضوی بیان کرد:

کاهش حاشیه‌نشینی با ایجاد توازن در توسعه

کاهش حاشیه‌نشینی با ایجاد توازن در توسعه

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: ما در پی ایجاد توازن توسعه در استان هستیم تا حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رزم‌حسینی در نشست مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با محوریت شهرستان فریمان که امروز در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، به نرخ پایین بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ما در پی ایجاد توازن توسعه در استان هستیم تا حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ کاهش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی هدف از مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را ایجاد تعادل در درآمد سرانه مردم و کار مستمر توصیف کرد و یادآور شد: مردم باید به طور مقتضی توجیه شوند و وحدت مسئولین نیز به هیچ عنوان نباید آسیب ببیند.

وی ضمن تحسین نرخ پایین بیکاری در شهرستان فریمان، جایگاه آن را مناسب ارزیابی و تأکید کرد: فریمان می‌تواند یکی از شهرستان‌های نمونه در سطح کشور باشد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز در این جلسه به آموزه‌های دین در خصوص قبولی اعمال اشاره کرد و گفت: شروط ایمان، تقوا، شرط اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی از جمله شرایط قبولی یک عمل است.

حجت الاسلام محمد حسین ایزدی توجه به مطالبه رهبری در سال جاری را ضروری خواند و افزود: مثلث توسعه اقتصادی یکی از طرح‌های بسیار خوب در راستای فرمایش ایشان برای جهش اقتصادی است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز به حضور ۹ معین اقتصادی در شهرستان فریمان اشاره کرد و گفت: ۶۷ فعالیت اقتصادی در این شهرستان در حال انجام است و نگاه معین‌های اقتصادی در این منطقه با رویکرد درون سیستمی است.

علی‌اکبر لبافی از بهره‌برداری دو فعالیت اقتصادی با سرمایه سه میلیارد تومانی و ۳۰ مورد اشتغال‌زایی در فریمان خبر داد و افزود: سه حساب خرد توسعه روستایی نیز به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان و ۳۰ عضو در این شهرستان افتتاح شده است.

فرماندار شهرستان فریمان نیز از آمادگی سه معین اقتصادی جدید برای فعالیت در شهرستان گفت و یادآور شد: در شرایط تحریم و با حمایت‌های استاندار، فریمان کمترین میزان تعدیل نیرو را داشته و برای حدود ۶۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

عباسعلی صفایی به انعقاد ۵۵ تفاهم‌نامه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مجموع این تفاهم‌نامه‌ها بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان است و ما در بخشی از سال حتی با کمبود نیروی کار فصلی مواجه می‌شویم.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی، امام جمعه شهرستان فریمان نیز از خسارات وارد شده پس از شیوع ویروس منحوس کرونا ابراز تأسف کرد و افزود: معین‌های اقتصادی تلاش کردند مجموعه شهرستان کوچکی مثل فریمان از این مسئله آسیب چندانی نبیند.

کد خبر 4995737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha