۲۰ خرداد ۱۳۸۶، ۱۴:۱۹

سخنگوی شورای شهر تهران :

بلاتکلیفی در صدور حکم شهردار به ضرر شهر است / وزارت کشور به انتخاب شورای شهر احترام بگذارد

بلاتکلیفی در صدور حکم شهردار به ضرر شهر است / وزارت کشور به انتخاب شورای شهر احترام بگذارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت : اعضای شورای شهر تهران همچنان منتظر صدور حکم شهردار توسط وزیر کشور هستند .

به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر خسرو دانشجو امروز در حاشیه دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر به خبرنگاران افزود : به عنوان عضو شورای شهر تعجب می کنم که چرا موضوع صدور حکم شهردار تهران همچنان بلاتکلیف مانده است ، از وزیر کشور می خواهیم که هر چه سریعتر در مورد تعیین تکلیف حکم شهردار اقدام کند .

وی افزود : بلاتکلیفی به نفع شهر نیست بنابراین به عنوان نمایندگان مردم شهر تهران و بر اساس وظیفه ، لازم می دانیم که حساسیت خود را در این زمینه به وزارت کشور اعلام کنیم و این موضوع را تا صدور حکم پیگیری خواهیم کرد .

دانشجو ادامه داد : فارغ از فرجه زمانی در نظر گرفته شده برای صدور حکم شهردار ، هر روزی که می گذرد و در این خصوص بلاتکلیف باشیم ، به ضرر شهر است .

وی تصریح کرد : شهردار تهران نیازمند گرفتن تصمیمات لازم در مورد شهر و نیز عزل و نصب است که برای این کار باید حکم صادر شود و اگر این حکم صادر نشود ، امور شهر معطل می شود .

دانشجو گفت : تاکنون به صورت مستقیم با وزارت کشور صحبتی نداشته ام ، اما پیام خود را از طریق کانال های مختلف به وزارت کشور رسانده ام اما گویا نیاز به برگزاری نشست اعضا شورا با مسئول وزارت کشور در مورد حکم شهردار است .

وی تصریح کرد : در خصوص انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران بررسی های زیادی در شورای شهر شد و پس از آن قالیباف انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد . بنابراین انتظار داریم وزارت کشور به این انتخاب احترام گذاشته و آن را امضا کنند .

سخنگوی شورای شهر در خصوص جلسه امروز شورای شهر گفت : در جلسه امروز یک فوریت لایحه " وصول بهای خدمات مدیریت پسماندهای عادی شهری " به تصویب رسید اما هنوز در این خصوص وارد بحث نشده ایم که در جلسات بعدی بحث می شود .

وی ادامه داد : همچنین یک فوریت لایحه " تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران " نیز در جلسه امروز به تصویب رسید .

دانشجو افزود : شهرداری تهران پیشنهاداتی را در مورد خطوط ریالی و خصوصی داشت به گونه ای که برای مسیرهای تا 12 کیلومتر 100 تومان و مسیرهای بیش از 12 کیلومتر 125 تومان پیشنهاد شده است که این لایحه در کمیسیون های شورای شهر بررسی خواهد شد تا بعد وارد صحن علنی شورا شود .

وی افزود : هم اکنون شهرداری بدون مصوبه شورا نرخ های 100 تومان و 120 تومان برای خطوط اتوبوسرانی خصوصی اعمال می کند که این امر به آنها گوشزد شد چون باید این نرخ ها را سال 85 به شورا ارائه می کردند تا برای سال 86 اجرا شود ، اما این کار هم اکنون صورت گرفته است بنابراین یک فوریت آن به تصویب رسید تا سریعتر این امر جنبه قانونی پیدا کرده و در صورت نیاز به اصلاح ، سریعتر اصلاح شود .

سخنگوی شورای شهر تهران گفت : در جلسه امروز همچنین پروین احمدی نژاد به عنوان نماینده شورای شهرتهران در کمیسیون ماده 77 و حسن بیادی به عنوان نماینده شورای شهرتهران برای کمیسیون ماده 38 انتخاب شدند .

کد خبر 499587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha